Підвищення тарифу на транспортування газу з боку АТ "Дніпропетровськгаз" зупинить АТ "Дніпроазот" і спровокує "ефект доміно" в економіці.
Про це заявив комерційний директор АТ "Дніпроазот" Андрій Пустовойт в інтерв'ю "Апострофу".
"Ситуація більш ніж серйозна." Дніпропетровськгаз "заявив про бажання триразово збільшити тариф на розподіл в наступному році. Притому, що встановлений тариф вже є позамежним", - підкреслив Андрій Пустовойт.
Він уточнив, що "Дніпроазот" - не звичайний споживач, газ для підприємства - не енергоносій, а сировина, з якого виробляються добрива. Собівартість продукції "Дніпроазот" в більшій частині (80%) - вартість газу і його доставки до виробничих цехів.
У зв'язку з тим, що Україна не забезпечена газом власного видобутку, вартість його щодо вище, ніж в країнах-експортерах газу. Маючи недолік, "Дніпроазот" змушений конкурувати з підприємствами з країн-експортерів газу на низькомаржинального світовому ринку азотних добрив. В таких умовах збільшення собівартості, а тим більше таке значне, веде до збитків для "Дніпроазот" і втрату сенсу виробляти продукцію.
Андрій Пустовойт нагадав, що до складу витрат "Дніпропетровськгаз" включає безліч що не відносяться до розподілу газу витрат і завищує окремі статті, на що представники АТ "Дніпроазот" вказують в ході обговорень і що ставало предметом програних "Дніпропетровськгазом" судових тяжб. Тариф на розподіл газу продовжує зростати. Андрій Пустовойт вагається з відповіддю, чому немає реакції регуляторних і контролюючих органів - НКРЕКУ і АМКУ.
"Можливо, такий стан справ когось влаштовує. Система дозволяє встановити різні тарифи на розподіл газу для різних регіонів. Тариф на розподіл газу в Черкаській області майже втричі нижче нашого." Дніпропетровськгаз ", і" Черкасигаз "належать одному бенефіціару. За дивним збігом цього ж бенефіціару належить конкуруючий з нами на ринку України Черкаський "Азот", який платить за розподіл газу "Черкасигаз" за низьким щодо нашого тарифу. Хіба це не привід для інтересу з боку АМКУ? " - Здається питанням Андрій Пустовойт.
У числі варіантів вирішення ситуації топ-менеджер назвав передачу прокладених АТ "Дніпроазот" постачають підприємство труб цьому ж підприємству, або третій особі, яка не буде вирішувати проблеми за рахунок АТ "Дніпроазот", як це робить "Дніпропетровськгаз".
"Якщо наш завод зупиниться (що неминуче в разі затвердження запропонованого тарифу) проблему зменшеного вполовину бюджету" Дніпропетровськгазу "владі доведеться вирішувати так чи інакше. Тільки в разі зупинки підприємства" Дніпроазот ", додадуться ще й соціальні проблеми в зв'язку зі звільненням людей, скорочення платежів в бюджет, зниження пропозиції добрив агросектору. Розраховую лише на те, що рішення керівництва країни буде зваженим, економічно обгрунтованим і юридично справедливим ", - вважає Андрій Пустовойт.