Глава Транспортного комітету Верховної Ради Ярослав Дубневич вважає, що для усунення черг на західному кордоні України необхідно побудувати стільки пунктів пропуску, скільки було в Польщі, коли та вступила до ЄС.
«Чотирнадцять років тому, коли відкривалися кордону між Німеччиною і Польщею (як тільки остання стала членом ЄС), на тих кордонах діяло понад 40 пунктів пропуску - через кожні 20-25 км. Такої норми повинні досягти і ми. Зараз же у нас відстань між пунктами пропуску мало не вчетверо більше: 70-100 км. Потрібно побудувати рівно стільки, щоб не накопичувалися черги. Це ганебне явище, яке вже на порозі псує враження про нашу країну у всього світу, слід припинити якомога швидше», - сказав депутат в інтерв'ю виданню «Обозреватель».
Дубневич нагадав, що в рамках договору між урядами України і Польщі від 2016-го року нашій країні було виділено кредит у розмірі 100 млн євро на будівництво дорожньої інфраструктури та модернізацію систем прикордонного контролю. «У минулому році «Укравтодор» направив 47 млн грн на розвиток прикордонної дорожньої інфраструктури на українсько-польському кордоні. Державна прикордонна служба витратила близько 5 млн грн на модернізацію автоматичних систем прикордонного контролю. ДФСУ - 17,3 млн грн на розвиток прикордонної дорожньої інфраструктури та облаштування пунктів пропуску. В цьому році в Держбюджеті передбачено 50 млн грн для Укравтодору, 4,8 млн грн - Держприкордонній службі, 20 млн - ДФСУ», - розповів політик.
У той же час він переконаний: будівництво нових і реконструкція вже існуючих митних переходів - надзвичайно важливе завдання в першу чергу для України, а не для Європи. Українці більше європейців зацікавлені в упорядкуванні ситуації на кордоні і повинні самі думати заздалегідь, як фінансувати такі проекти. «Не треба чекати, поки європейці виділять гроші і разом з нами візьмуться за будівництво. Слід передбачити кошти на розвиток митних переходів в Держбюджеті на 2019 рік. Ми разом з колегами з Комітету з питань євроінтеграції будемо наполягати, щоб МЗС спростило процедуру ратифікації міжнародних документів, які стосуються будівництва нових автомобільних пунктів пропуску», - пообіцяв глава транспортного комітету Ради.
Як повідомлялося раніше, будівництво пункту пропуску на кордоні з Польщею «Нижанковичі-Мальховіце», яке зараз активно ведеться, може бути завершено достроково - пункт може бути відкритий вже в майбутньому році. Крім того, заплановано відкриття двох пунктів пропуску на території Львівщини («Лопушанка-Міхновець» і «Боберка-Смольник»), а також на Волині («Адамчуки-Збереже») і на Закарпатті («Лубня-Волосате»). На даний момент на україно-польському кордоні - 16 діючих пунктів пропуску, половина з яких - автомобільні.