RU  UA  EN

Субота, 23 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

22 листопада

Всі новини

Нардеп Дубневич розкритикував ситуацію в "Укразалізниці" і вказав на ключове завдання Ради

Голова комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослав Дубневич вважає, що ключове завдання депутатів - домогтися ефективного управління «Укрзалізницею»

Про це він сказав в своєму інтерв'ю «Обозревателю», розкритикувавши ситуацію на підприємстві і особисто - керівника Євгена Кравцова.

За його оцінкою, сьогодні «Укрзалізниця» стагнує, немає руху вперед, підприємство не реформується. І одним з яскравих показників цього стали проблеми як з вантажними, так і з пасажирськими перевезеннями.

«Проблеми з перевезеннями виникли не вчора. Вони були і минулого року, і в позаминулого. З року в рік ситуація тільки погіршувалася. І ця тенденція збереглася донині. Таким чином, починаючи з березня поточного року потреби економіки України в залізничних перевезеннях не забезпечуються в середньому на 8-10%. ПАТ "УЗ" втратило майже 20% високоприбуткових транзитних перевезень. Головна причина - постійне невиконання термінів доставки транзитних вантажів, що змушує їх власників направляти вантажопотоки в обхід України. Не задовольняється повною мірою також і попит на пасажирські перевезення. Їх обсяги останнім часом скорочуються і наближаються до рівня 2017 року», - повідомив Дубневич.

У той же час повідомлення з боку керівництва ПАТ «УЗ» про досягнення він називає маніпуляціями.

«На жаль, маємо справу з маніпуляціями. Коли говорять нібито правду, але не договорюють - виходить недостовірно. Кажуть про нечувані капінвестиції, які заплановані на цей рік - близько 26 млрд грн. Але в той же час слід взяти до уваги, що ці кошти освоюються невиправдано повільно. За чотири місяці поточного року освоєно лише 11% з них - якщо не враховувати контракт з GE. Цей контракт коштував 1,1 млрд грн. Але - нагадаю - локомотиви, які надійдуть в результаті нього, з'являться тільки через рік. І буде їх тільки 30, тоді як потреба в такому рухомому складі значно більша... Кажуть про реструктуризацію «УЗ» - а на практиці з'являються тільки якісь нові офіси незрозумілого профілю і приходять нові співробітники з сумнівним професійним рівнем. При цьому принципи роботи старої інертною системи залишаються. Спостерігаємо те ж саме ручне управління - замість професійного системного підходу. Кажуть про боротьбу з корупцією - а корупційна складова залишається невирішеною. Найбільш яскраво це демонструє процедура розподілу вагонів, яка залишається сірою. І зловживання нікуди не поділися. Кажуть про доходи від перевезень ( «УЗ» декларує зростання доходу від перевезень - 25 млрд грн.), «забуваючи» при цьому, що це зростання відбулося не за рахунок і не внаслідок збільшення обсягів перевезень, а за рахунок індексації тарифів на вантажні перевезення на 15%, яка почалася з 31 жовтня минулого року, і завдяки дерегуляції вагонної складової, якої ми досягли», - нагадав депутат.

Він підкреслив, що не має особисту неприязнь до Кравцова, однак його стиль управління вважає неефективним.

«Системних зрушень не спостерігається. У підприємства немає чіткої стратегії розвитку. При тому, що нинішній керівник «УЗ» працює в значно комфортніших умовах, ніж попередні керівники. Принаймні є фінансова основа для розвитку. Тобто, спекулювати на темі постійних форс-мажорів, з якими нібито доводиться весь час боротися, вже немає підстав. Але все одно спекулюють. А тим часом підприємство стагнує. Показовий симптом нездорової атмосфери на «УЗ», байдужого ставлення керівництва до свого підприємства - травневий страйк бригад локомотивних депо. Багатомільйонних збитків отримала вся економіка. Залізниця - це стратегічний об'єкт. А в країні, що воює і захищається, її значення стає просто надважливим. Цю істину не раз підтверджувала історія. Нехтування своєї залізницею будь-якій державі обходиться дорого», - застерігає Дубневич.

Він повідомив, що завдання парламентаріїв і уряду - ліквідувати проблеми, які не дають стратегічного підприємству розвиватися, домогтися того, щоб орган його управління якісно виконував свою функцію.