RU  UA  EN

Четвер, 25 квітня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

25 квітня

24 квітня

Всі новини

Активісти розповіли про ризики запуску річкового шляху від Балтійського до Чорного моря Е40

Побудова і запуск річкового шляху Е40, який згідно з проектом ЄС, повинен забезпечити пряме річкове сполучення від Балтійського до Чорного моря, супроводжується низкою серйозних ризиків і ускладнень.

Про це заявив голова громадської організації "Чистий Дніпро" Дмитро Надєєв в ході дискусії на тему "Водний шлях Е40. Навіщо піднімати радіоактивний мул з дна Прип'яті і везти його до Києва?", повідомляє РБК-Україна.

"У нашому випадку мова йде про інше, більш комплексне дослідження, в рамках якого необхідно провести бурові роботи та взяти проби грунту по всій протяжності річки, де будуть проводитися днопоглиблювальні роботи. Проект можна починати тільки після рішень, як саме проводити роботи з мінімальними наслідками для екології", - підкреслив Надєєв.

За його словами, комплексні дослідження мають відповісти на кілька запитань в контексті реалізації проекту Е40: чи не призведуть днопоглиблювальні роботи до повторного забруднення річки Прип'ять стронцієм 90 і цезієм 137, чи безпечно виконання робіт на Київському водосховищі, і чи проводилися відповідні дослідження на території Білорусі.

"Оскільки Прип'ять тече з Білорусі в Україну, то всі радіоактивні частинки мулу, якщо вони є, підуть до нас разом з потоком води", - зазначив він.

Надєєв також позначив ключові проблеми Дніпра, серед яких катастрофічне обміління річки - її глибина зменшилась на метр, в середньому до 2,9 м. Причин цієї ситуації кілька - втрата річкою власного течії, потепління, руйнівна діяльність людини.

Серед інших проблем Надєєв виділив стан дніпровських водосховищ.

"Перетворення гідрологічного режиму річки з річкового на озерний, замулювання продуктами твердого стоку приток, надмірне підвищення температури води в літній час, небезпека водяного горіха. Ці та інші питання доведеться вирішувати в ході реалізації проекту Е40", - зазначив активіст.

Також було відзначено, що основним кроком для поліпшення екологічного стану водосховищ є створення бар'єру на шляху антропогенного забруднення їх акваторії. З цією метою потрібно ліквідувати зони активного замулення водосховищ, провести розчистку мілководних ділянок для збільшення проточності водойм, поліпшення водообміну і відновлення дренажної здатності річок. Роботи можна виконати відповідно до проектів розчищення водосховищ в рамках обласних цільових програм розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро за рахунок інвесторів, які будуть компенсувати свої витрати шляхом реалізації донних відкладень, що вивільняються в процесі розчищення. Однак на сьогодні законодавчо не врегульовано питання виконання робіт з розчищення водойм та використання грунту, що вивільняється.

Проект Е40 передбачає будівництво річкового шляху від Балтійського до Чорного моря через Віслу, Західний Буг, Прип'ять і Дніпро. Його протяжність складе більше 2 тисяч кілометрів. До реалізації проекту залучаються Польща, Білорусь і Україна.

За прогнозами, реалізація цього проекту може збільшити на 10 млн тон загальний обсяг вантажів, що перевозяться по Дніпру. Фінансується річковий шлях за кошти Євросоюзу, який готовий виділити трьом країнам-учасницям 12 млрд євро. На частку України з цієї суми припадає 32 млн євро.