RU   UA   EN  

Вівторок, 21 травня
  • Лайм
НБУ:USD
  • НБУ:USD
  • НБУ:EUR
26.00
Бізнес

Читайте нас у Telegram-каналі

Новини

21 травня

20 травня

Всі новини

Новости партнеров

Загрузка...

Активісти розповіли про ризики запуску річкового шляху від Балтійського до Чорного моря Е40

Побудова і запуск річкового шляху Е40, який згідно з проектом ЄС, повинен забезпечити пряме річкове сполучення від Балтійського до Чорного моря, супроводжується низкою серйозних ризиків і ускладнень.

Про це заявив голова громадської організації "Чистий Дніпро" Дмитро Надєєв в ході дискусії на тему "Водний шлях Е40. Навіщо піднімати радіоактивний мул з дна Прип'яті і везти його до Києва?", повідомляє РБК-Україна.

"У нашому випадку мова йде про інше, більш комплексне дослідження, в рамках якого необхідно провести бурові роботи та взяти проби грунту по всій протяжності річки, де будуть проводитися днопоглиблювальні роботи. Проект можна починати тільки після рішень, як саме проводити роботи з мінімальними наслідками для екології", - підкреслив Надєєв.

За його словами, комплексні дослідження мають відповісти на кілька запитань в контексті реалізації проекту Е40: чи не призведуть днопоглиблювальні роботи до повторного забруднення річки Прип'ять стронцієм 90 і цезієм 137, чи безпечно виконання робіт на Київському водосховищі, і чи проводилися відповідні дослідження на території Білорусі.

"Оскільки Прип'ять тече з Білорусі в Україну, то всі радіоактивні частинки мулу, якщо вони є, підуть до нас разом з потоком води", - зазначив він.

Надєєв також позначив ключові проблеми Дніпра, серед яких катастрофічне обміління річки - її глибина зменшилась на метр, в середньому до 2,9 м. Причин цієї ситуації кілька - втрата річкою власного течії, потепління, руйнівна діяльність людини.

Серед інших проблем Надєєв виділив стан дніпровських водосховищ.

"Перетворення гідрологічного режиму річки з річкового на озерний, замулювання продуктами твердого стоку приток, надмірне підвищення температури води в літній час, небезпека водяного горіха. Ці та інші питання доведеться вирішувати в ході реалізації проекту Е40", - зазначив активіст.

Також було відзначено, що основним кроком для поліпшення екологічного стану водосховищ є створення бар'єру на шляху антропогенного забруднення їх акваторії. З цією метою потрібно ліквідувати зони активного замулення водосховищ, провести розчистку мілководних ділянок для збільшення проточності водойм, поліпшення водообміну і відновлення дренажної здатності річок. Роботи можна виконати відповідно до проектів розчищення водосховищ в рамках обласних цільових програм розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну річки Дніпро за рахунок інвесторів, які будуть компенсувати свої витрати шляхом реалізації донних відкладень, що вивільняються в процесі розчищення. Однак на сьогодні законодавчо не врегульовано питання виконання робіт з розчищення водойм та використання грунту, що вивільняється.

Проект Е40 передбачає будівництво річкового шляху від Балтійського до Чорного моря через Віслу, Західний Буг, Прип'ять і Дніпро. Його протяжність складе більше 2 тисяч кілометрів. До реалізації проекту залучаються Польща, Білорусь і Україна.

За прогнозами, реалізація цього проекту може збільшити на 10 млн тон загальний обсяг вантажів, що перевозяться по Дніпру. Фінансується річковий шлях за кошти Євросоюзу, який готовий виділити трьом країнам-учасницям 12 млрд євро. На частку України з цієї суми припадає 32 млн євро.

Новости партнеров

Загрузка...