RU  UA  EN

Понеділок, 8 липня
  • НБУ:USD 40.39
  • НБУ:EUR 43.45
НБУ:USD  40.39
Бізнес

Новини

8 липня

7 липня

5 липня

Всі новини

Інвестори закликали Криклія розібратися з ввезенням "металобрухту" - вживаних вагонів з Росії

Міністерство інфраструктури має втрутитися в ситуацію, яка склалася з ввезенням вживаних залізничних вагонів з Росії і продовженням їх термінів експлуатації, заборонивши ввезення і випуск їх на колію.

Відповідне звернення до міністра Владиславу Криклій опублікував у Facebook глава комітету з питань інфраструктури Федерації роботодавців України, засновник "Першої логістичної компанії" Максим Шкіль.

Він опублікував телеграму, згідно з якою "Укрзалізниця" 3 липня дозволила ввезення 539 вагонів-зерновозів з продовженим терміном експлуатації з РФ, незважаючи на заборону Кабміну 2015 року. За словами Шкіля, більшість вагонів 1980-х років випуску, що робить їх металобрухтом.

"В Україні профіцит вагонів, що призвело до падіння ставок перевезення вантажів і кризи в галузі залізничних перевезень і вагонобудування. УЗ не списує вагони, у яких минув термін експлуатації, а постійно продовжує термін їх служби, що не відповідає світовій практиці і є економічно необґрунтованим. Також УЗ дозволяє ввезення та експлуатацію вагонів з РФ, які з урахуванням року виробництва (1980-і) є металобрухтом. УЗ дозволяє випуск на шляхи вагонів з продовженим терміном служби", - написав Шкіль.

За його словами, в результаті дій УЗ і Мінінфраструктури зупинилася робота українських виробників вагонів, зростає безробіття, згортаються інвестиції в новий рухомий склад, і це вплине на падіння ВВП.

"Розмір інвестицій приватних перевізників в рухомий склад у 2017-2019 становить понад $500 млн. Я, як власник "Першої логістичної компанії", інвестував в придбання рухомого складу понад $30 млн. Падіння ставок перевезень створює економічні труднощі для національних і міжнародних операторів. Інвестори не мають можливості обслуговувати борги, не кажучи про інвестиції в придбання нових вагонів і розширення парку", - написав він.

Шкіль зазначив, що ініціював зустріч з міністром і в.о. глави УЗ Іваном Юрик для обговорення проблеми надлишкового рухомого складу з іншими учасниками ринку. На зустрічі було запропоновано заборонити продовжувати термін служби старих вагонів, випуск на колію вагонів з продовженим терміном служби, ввезення вагонів з продовженим терміном служби з території суміжних держав.

"Міністр інфраструктури обіцяв, що питання будуть опрацьовані, будуть вжиті заходи щодо захисту прав виробників та інвесторів, які будуть дані доручення для вирішення проблеми, він докладе максимальних зусиль для вирішення проблем галузі. Чи є результат? Ні. Ми отримали обіцянки, і знову завозяться російські вагони з вичерпаним терміном служби і знову їм дозволено продовжувати термін експлуатації", - додав Шкіль.

Він звернувся до міністра Криклія, який обіцяв захищати права інвесторів і виробників і бути "інвестиційної нянею": "У чиїх інтересах здійснюється продовження ввезення російського металобрухту в Україну? Чому інтереси російських компаній, яким надано дозвіл на ввезення вагонів, поставлені українським міністром і менеджментом УЗ вище за інтереси інвесторів та виробників?"

Він закликав міністерство і УЗ "припинити знищувати український бізнес, логістичні компанії", і повідомив, що відповідні звернення готуються на ім'я президента і прем'єра з проханням терміново втрутитися в ситуацію.