RU  UA  EN

Субота, 4 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

4 травня

Всі новини

"Відмовилися навіть на батьківщині": чим загрожують закупівлі "Укрзалізницею" коліс у скандального казахського бізнесмена

Казахський бізнесмен, власник заводу "Проммашкомплект" Сергій Павлінгер, який потрапляв у скандали в Росії і Білорусі, намагається сертифікувати в Україні вироблені на його підприємстві залізничні колеса. Якщо це станеться, вагони на них можуть з'явитися в складах Укрзалізниці. При цьому раніше через погану якість від вагонів Павлінгера відмовилися в Білорусі і Казахстані, а в Росії він відомий організацією змови виробників стрілочних переводів, за що платив штраф.

Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".

За даними Росбалт, з 2010 по 2013 Павлінгер будував завод в Екібастузі, який мав завоювати європейський ринок залізничих коліс. Під реалізацію проекту було залучено гроші Євразійського банку і ЄБРР. В результаті вийшла лінія по механічній обробці коліс з чорнових заготовок, які Казахстан закуповував у Росії і Україні. Потужностей підприємства не вистачало навіть для покриття потреб казахського ринку.

Павлінгер в 2015 почав будівництво цеху гарячої прокатки за 54 млрд тенге. Для проекту він взяв кредит у Банку розвитку Казахстану на 19 років в розмірі 36 млрд тенге, і заявляв, що до 70% вироблених коліс планувалося поставляти на зарубіжні ринки - в Росію, ЄС, Індію, Китай. Однак за підсумками 2019 не було вироблено і 100 тис штук і "Проммашкомплект" не зміг забезпечити навіть держоператора "Казахстан Темір Жоли". Також стало відомо, що казахські залізничники використовують будь-які причини, щоб відмовитися від продукції Павлінгера, і КТЖ припинив брати колеса, незважаючи на довгостроковий контракт. Спочатку КТЖ заявляв про відсутність потреби на продукцію. Павлінгер погрожував залізничникам зупинкою підприємства і звільненням 1500 працівників. Насправді "Проммашкомплект" видавав колеса неналежної якості, без присвоєння умовного номера для таврування коліс і сертифікату походження СТ KZ. Також Павлінгер задирав ціни на продукцію, що змушувало КТЖ звертатися до імпорту, при цьому приватні оператори в Казахстані закуповували імпортні колеса і не співпрацювали з "Проммашкомплектом". В результаті КТЖ розірвав договір.

Також від казахських коліс відмовлялися і в Білорусі. У РФ же Павлінгер має погану репутацію після скандалу з організацією змови виробника стрілочних переводів. Він уникнув ув'язнення, але втратив цей ринок.

За даними джерел в УЗ, лобістом сертифікації казахських коліс в Україні є член наглядової ради Укрзалізниці Крістіан Кун - громадянин Німеччини, який очолює раду директорів "Казахських залізниць". Павлінгер давно знайомий з Куном, і це знайомство може перейти в бізнес.

"Важливо усвідомлювати, що коли корупція в УЗ або Мінінфраструктури призводить до появи в пасажирських вагонах неякісних підстаканників, це призводить лише до дискомфорту для людей. Але якщо антикорупційні фільтри не спрацюють в історії з казахськими вагонами, це може привести до великих аварій і жертв", - йдеться в матеріалі.