Експерти висловлюють побоювання за безпеку президента Зеленського в зв'язку з тим, що його "борт №1" пройшов обслуговування на "Мотор Січ", імовірно через халатність фахівців якого в 2020 загинули 26 військових курсантів.
Про це пишуть "Вести" з посиланням на Національний промисловий портал.
Видання пише, що "Мотор Січ" продовжить терміни служби двигунів Д-436-148 для Ан-148-100 UR-UKR авіапідприємства "Україна", який обслуговує перельоти перших осіб. Президент користується цим літаком для перельотів по Україні. Згідно з даними ЗМІ, "Мотор Січ" отримала замовлення на продовження терміну служби для двигунів президентського борту до лютого 2023 за 128 тис гривень.
"Дивний вибір ДАП "Україна", якщо врахувати, що не поставлена крапка в розслідуванні причетності "Мотор Січ" до загибелі курсантів - її роль в трагедії була серед версій причин події. Відповіді про причетність "Мотор Січ" ми так і не отримали", - розповів експерт зі сфери безпеки перших осіб держави.
Розслідування загибелі курсантів включало 4 версії, серед яких дві пов'язані з халатністю фахівців "Мотор Січ" - катастрофа внаслідок несправності агрегатів і неналежне техобслуговування літака. Ефект "бомби" справила публікація документів, які підтвердили перевищення польотного ресурсу двигунів АН-26, і містили докази, що фахівці "Мотор Січ" продовжили ресурс двигунів без аудиту. Військові закрили на це очі, хоча депутати Ради закликали вивчити роль МОУ та "Мотор Січ" у катастрофі. ДБР призначило перевірки, домоглося вилучення у "Мотор Січ" документації, а й результати не були оприлюднені. Урядова комісія і слідчі ДБР озвучили версії про винність пілотів дрібних чинів Харківського університету Повітряних Сил ЗСУ.
Як пишуть "Вести", в історії техобслуговування "борту №1" спостерігається низка підозрілих збігів - проти контролюючого "Мотор Січ" екс-власника Богуслаєва СБУ розслідує справу за статтями "диверсія" і "держзрада", ЗМІ виявляли факти контрабанди двигунів і комплектуючих в інтересах РФ, і використання у виробництві російських деталей під виглядом українських.
"Завод Богуслаєва - сумнівний підрядник для обслуговування "борту №1" президента і членів уряду. Його фактично спіймали за руку на співпрацю з РФ, Богуслаєв інтегрований в довколакремлівську середу, має зв'язки з ФСБ - інакше бути не може для людини, який забезпечував технікою і запчастинами російську армію. Богуслаєв не приховував, що вів переговори з російськими компаніями на тему продажу "Мотор Січ". Чи можна довірити Богуслаєву безпеку президента України і членів уряду?", - зауважив експерт.
Співрозмовник навів паралелі з загибеллю в 2010 президента Польщі Леха Качинського, коли розбився "борт №1" Ту-154М, який проходив обслуговування в заводах країн екс-СРСР. Комісія з розслідування катастроф МВС Польщі серед причин назвала неправильне "ведення" літака на посадку диспетчерами аеродрому Смоленськ-Північний. Версії також вказували на можливість навмисного падіння, а РФ не змогла довести непричетність до трагедії.