В Україні у межах програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" вже наступного року розпочнеться масштабне оновлення парку вантажних вагонів, яке триватиме до 2031 року.
Про це повідомляє Міністерство інфраструктури України.
Для оновлення вантажного парку планується будівництво 51,3 тис. нових вагонів. Зокрема, 36,7 тисяч піввагонів та 14,6 тис. зерновозів. Ці види рухомого складу становлять близько 65% у загальному вантажному парку.
Наразі залізничною мережею Укрзалізниці курсує понад 174 тисячі вантажних вагонів різної форми власності, з яких понад 54% (95 тисяч) експлуатуються з перевищеним нормативним терміном служби.
Своїм наказом МІУ затвердило граничні терміни експлуатації вантажних вагонів та їх поетапне зменшення до 2032 року. Наприклад, для піввагонів вони зменшуватимуться з 44 років у 2022 до 22 років у 2031 році, для зерновозів — з 45 років до 30 років відповідно.
"Зношені вантажні вагони потрапляють у позапланові ремонти практично після кожного вивантаження. Це знижує ефективність та безпечність залізничних перевезень, постійно збільшує витрати на утримання вантажного парку. Наявні правила в галузі ніяк не мотивують операторів у оновленні власних вагонних парків", — пояснює міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
За його словами, для МІУ важливо, щоб складовою програми став не лише державний, але й приватний капітал. Для цього МІУ спільно з Мінекономіки напрацьовують механізм запуску програми державного лізингу для стимулювання в Україні вагонобудівництва.
Програма оновлення парку вантажних вагонів, за словами Кубракова, гарантує щорічне виробництво від 2 до 10 тис. вантажних вагонів. А ще вона дасть системне бачення того, куди рухатиметься ринок у найближчі 10 років.
Нещодавно президент Володимир Зеленський оголосив про старт масштабного оновлення Укрзалізниці як окремого напрямку ініційованої ним програми "Велике будівництво".