Заповзятливі громадяни стали вигадувати схеми, завдяки яким, до сих пір вдається торгувати з окупованим Донбасом, а в разі розкриття схем, тут же винаходять нові.
Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".
Документ, який регламентує порядок переміщення товарів через лінію розмежування - це указ №39 від 24 березня 2017 року Міністерства з питань тимчасово окупованих територій. Так, наприклад, згідно з указом, фізособи мають право перевозити з окупованої території в Україну і в зворотному напрямку товарів вагою не більше 75 кілограмів в розрахунку на одну людину, та й то, якщо вартість не перевищує 10 тисяч гривень. А ось про те, скільки разів в день людина може перетнути лінію розмежування, маючи при собі 75 кілограмів товарів, в підзаконних актах нічого не сказано. Цим і користуються тіньові підприємці, наприклад, на КПВВ "Гнутове".
"Там проходять каравани. Йде караван машин з одним товаром, заїжджає в "сіру" зону, де на нього вже чекають з ДНР. Перевантажувати товар з України, і завантажують товар з Росії (рибу) і знову проїжджають через КПВВ. І так можуть робити по дві ходки за день, - розповідає "Апострофу" джерело в правоохоронних органах. - Схема працює в такий спосіб: для кількості осіб (в наказі №39 адже прописано до 75 кілограм на одну людину) підсаджують "амазонок" (ще їх називають "осликами" або "мурахами", - "Апостроф"). Це люди, які за гроші (100 гривень - за один перетин лінії розмежування) підсаджуються в автомобілі з товаром і проїжджають КПВВ".
За словами джерела "Апострофа", така схема працює під "дахом" фіскальної служби, яка має 3-4 гривні з кожного кілограма товару, що перетинає лінію розмежування на КПВВ "Гнутове".
Чиста виручка "даху" становить від 45 до 60 тисяч гривень в день з одного КПВВ.
Детальніше про останній тренд "сірого бізнесу" на війні, читайте в матеріалі "Апострофа": Контрабанда на Донбасі: чи вийде у влади позбавити "віслюків" роботи.