У серпні цього року клієнтам "ПриватБанку" було не просто. Відбувалося затягування платежів, не можна було зарахувати гроші через "Приват24", деякі карти блокувалися і не обслуговувалися з незрозумілих причин.
Про це пише "Страна" в одному зі своїх матеріалів.
У ньому видання пояснює всі можливі причини таких випадків.
Затягування платежів через "Приват24"
Як відомо з практики, зазвичай платежі через "Приват24" проходять швидко - від 10 до 15 хвилин, якщо мова про переведення з карти на карту. Або ж протягом одного дня, якщо мова йде про перерахування юрособі. Але в цьому місяці гроші могли йти і по три дні.
"Перераховував 15 тисяч гривень в якості оплати за шини, які набував на сезон. Платив на компанію-продавця покришок. Тобто, не на якийсь там ФОП або шарашкину контору, а на спеціалізоване підприємство, платив зі свого рахунку, яким давно користуюся і проідентифіковано. Але тільки гроші йшли в результаті 3 дні. Давно такого не бачив. Вже не знаю: чи перевіряв "Приватбанк" щось у платежі, або просто були проблеми з ліквідністю і він притримував кошти клієнтів. Але довелося чекати. Коли намагався з'ясувати в call-центрі, в чому проблема, мені ультимативно заявили, що закон дозволяє їм проводити перекази по 3 дні, і крапка. Таке ось обслуговування", - розповів виданню старший партнер адвокатської компанії "Кравець і партнери" Ростислав Кравець.
Згідно із законом, дійсно платежі дозволено проводити протягом трьох днів, але по факту вони зазвичай проходять швидше. Якщо у банку виникли підозри при проведенні фінансового моніторингу, він може блокувати ту чи іншу транзакцію.
Банк може порівнювати надходження на карту з дохідними даними в анкеті
У виданні пишуть, що це може виявитися найбільш проблемним моментом для багатьох клієнтів банку. Адже багато хто знає, що "Приват24", як і карти самого банку, використовують для перерахування неофіційних зарплат. Поки що загальної перевірки з цього приводу банк не проводить, але деякі "потрапляють".
"Ключовий момент тут - це дані в анкеті. Вони повинні збігатися з рухом по рахунку. Якщо людина зазначила середньомісячний дохід на рівні 10 тисяч гривень або зовсім мінімалку в 4,7 тисяч, а потім починає отримувати на свій рахунок по 40-50 тисяч, його напевно візьмуть на контроль і будуть перевіряти. Вимагати документи щодо походження коштів і цілях грошових переказів. Але якщо, наприклад, людина вкаже в анкеті дохід в 20-30 тисяч, а отримає 40 тисяч, то це не викличе підозру. Тобто тут важливо, щоб не була дуже велика різниця. При цьому, якщо не надходить якихось додаткових вступних від інших служб банку, то ніхто не перевіряє відповідність зазначених в анкеті даних про доходи з офіційно задекларованими доходами. Ось якщо буде введена система автоматичного отримання банком інформації про офіційно задекларовані доходи будь-якої людини - ось тоді буде революція. Але поки такого немає", - розповіло виданню джерело в банківських колах.
"Приватбанк" може заблокувати карту, якщо клієнт не проходить регулярну ідентифікацію
Зазвичай це відбувається так: людині без попередження блокують його карту і кажуть, що розблокувати її можна буде тільки після проходження ідентифікації. У виданні пишуть, що в цьому місяці таких скарг надходило досить багато.
Про те, що карта заблокована, деякі люди дізнавалися при спробі розрахуватися в магазині.
"Банк включив ще одне правило фінансового моніторингу: власник рахунку повинен мінімум раз на рік (іноді - двічі на рік) проходити повторну ідентифікацію. Тобто знову надавати паспорт і податковий код, а також заповнювати анкету, в якій оновлювати дані про місце роботи та розмір своїх доходів. Якщо це не зробити - рахунок заблокують і навіть закриють. Чим "Приватбанк" відрізняється від багатьох інших фінустанов в нашій країні - він без повідомлення особи може заблокувати йому рахунок без ідентифікації. Інші банки зазвичай безпосередньо зв'язуються зі своїми клієнтами", - пишуть у виданні.
"Приватбанк" блокує рахунки, якщо на них падають підозрілі платежі
Підозрілим платежем банк може визначити не обов'язково велику суму, а просто суму, яка прийшла з незвичного місця.
"Під блокування потрапляють не тільки значні суми, які є предметом фінансового моніторингу, а й переклади будь-якого розміру з підозрілих джерел. У такій ситуації банк самостійно визначає, яке саме джерело є підозрілим і чому. Наприклад, досить часто блокуються перекази незначних сум від кріптовалютних бірж і компаній на рахунки в "Приватбанку"", - розповів адвокат юркомпанії "Riyako and Partners" Микола Максимов.
Він зазначив, що в подібних ситуаціях практично неможливо добитися пояснення причини блокування.
"Приватбанк" став відмовляти в обслуговуванні
З'явилися історії, коли людині просто без пояснень відмовляють в обслуговуванні.
Одну з таких історій вдалося прочитати на форумі, її написав житель Краматорська:
"Закінчився термін дії карти. Прийшов у відділення "Приватбанку", щоб перевипустити карту. На що відповіли, що банк в односторонньому порядку відмовив в обслуговуванні. Причому ніяких смс, ніяких дзвінків від банку не надходило. Підозрілих операцій теж не було, це сказала дівчина операціоніст. Загалом я не отримав відповідь на питання щодо причин відмови. Залишок коштів зняв в касі і буду вибирати інший банк".
Юристи кажуть, що в таких випадках, звичайно, можна звертатися до суду, але справа затягнеться на тривалий час. Тому краще звернутися зі скаргою до Національного банку України, який зацікавився захистом прав споживачів, а ще написати про свою проблему з максимум деталей на розкручених банківських форумах.
Як писав "Апостроф", в Національному банку України віднесли банк "Аркада" до категорії неплатоспроможних. Більше 90% вкладників банку, що становить більше 5 тисяч осіб, отримають вклади в повному обсязі.