Заплановані "Укрзалізницею" на 23 лютого 2021 року аукціони з продажу металобрухту знаходяться під загрозою зриву з вини самої держкомпанії.
Про це "Обозревателю" повідомив один з учасників ринку.
За його словами, компанія з незрозумілих причин виставила лоти зі стартовою ціною майже на третину вищою за ринкову.
"Це означає, що покупців на тендерах не буде, вони просто не приймуть такі умови", - пояснив співрозмовник.
Відповідно до тендерної документації, сталевий брухт "УЗ" з усіма витратами обійдеться покупцеві за середньою ціною у 8 500 грн./т., тоді як на ринку 20 лютого його можна було вільно купити у інших продавців за 6 700 грн/т.
"Це нагадує ситуацію, яка вже була в 2018-2019 рр. Тоді "УЗ" так само виставляла неринкові, свідомо неприйнятні умови покупцям. Кілька кварталів поспіль з цієї причини торги не проводилися. Це відсутність маркетингу або спеціально так робиться?" - підкреслило джерело.
Воно зазначило, що від такої недалекоглядної і дивної політики "УЗ" отримала тільки мінус: "Вони тоді пропустили сезонний пік високих цін, втратили гроші і затоварили склади, тому що не змогли продати лом. І тепер ця історія знову повторюється".
При цьому, за словами учасника ринку, брухтозаготівельна політика "Укрзалізниці" є непрозорою, створюючи грунт для маніпуляцій.
Так, лом, виставлений на продаж у січні і лютому, утворений ще в 2020 р. і оформлений до продажу з 2021 р.
"А скільки і який обсяг факту і плану по лому на 2021 р.? Який графік? І чи буде "УЗ" оперативно реагувати і видавати на ринок обсяги?" - заявив співрозмовник видання.
Він так само уточнив, що партії брухту, продані за високими цінами в січні, ще до сих пір не почали відвантажувати.
"Чому? Їх немає або "УЗ" не потрібні гроші? Або це просто недбалість і некомпетентність? І чия саме - безпосередніх виконавців або їх керівників, які не вміють організувати роботу?" - резюмував учасник ринку.