Кількість діючих виробників залізничних вагонів в Україні за останні 10 років скоротилася з вісімнадцяти до трьох.
Про це заявив експерт Олексій Кущ, повідомляє "Телеграф".
За його словами, головною причиною скорочення кількості українських виробників став неконтрольований ввіз старих вагонів з РФ.
"В Україні дозволяється використовувати вагони з вичерпаним нормативним терміном служби. Після ремонту їх експлуатація продовжується по кілька разів. Як наслідок, в Україні з 200 тис. вантажних вагонів 50 тис. - старше 30 років, ще 53 тис. - експлуатуються вже 26-30 років. Це створює суттєві ризики для безпеки на залізниці", - відзначає експерт.
Вирішенням проблеми, на його погляд, може стати введення жорстких обмежень на експлуатацію вагонів старше нормативного терміну.
"Для піввагона нормативний термін експлуатації становить 22 роки, а для зерновозу - 30 років. Якщо заборонити експлуатацію 18 тис. ввезених з Росії старих вагонів, це не тільки підвищить безпеку на залізниці, а й посприяє відновленню роботи українських виробників цієї продукції", - додав Кущ.
Згідно з даними Державної служби статистики України, у січні-лютому 2021 року випуск вантажних вагонів впав на 75% і склав 184 одиниці. Даних за березень Держстат не надав, пояснивши, що інформація надійшла від занадто малого числа виробників.