Народні депутати пропонують нову концепцію розміщення зовнішньої реклами, щоб навести лад з рекламою на будинках, вулицях, автошляхах і транспорті, треба усунути колізії, які є в законодавстві. Процедури отримання дозволів мають бути чіткі і зрозумілі, а правила - прозорі та однакові для всіх учасників ринку. Також потрібен дієвий механізм демонтажу незаконної реклами, щоб контролюючі органи могли швидко прибирати самовільно встановлені конструкції.
Про це йшлося під час круглого столу "Зовнішня реклама: як подолати хаос і навести лад?", присвяченого обговоренню міжфракційного законопроєкту № 5094 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами".
"Міжфракційний законопроєкт об'єднує всі норми і вимоги щодо зовнішньої реклами, основними його принципами є відкритість і прозорість, що дозволить створити єдину європейську модель функціонування ринку зовнішньої реклами, а це стане важливим кроком на шляху євроінтеграції України", - розповідає заступниця голови Верховної Ради Олена Кондратюк.
Розміщуватись реклама буде у відведених для цього місцях, відповідно до затверджених правил і схем. Передбачається створення публічних електронних реєстрів рекламоносіїв і маркування усіх конструкцій за допомогою QR-коду. Таким чином, кожен громадянин зможе перевірити, кому належить ця конструкція і чи законно вона встановлена.
"Ми сподіваємось, що найближчим часом законопроєкт буде виноситись на засідання. Комітет готовий, а в залі буде консенсус, адже всі фракції підписали. Тому маю надію, що індустрія до кінця весни отримає нарешті сучасний, якісний, прозорий, дієвий закон", - говорить очільник профільного комітету Верховної Ради Микита Потураєв.
Представники бізнесу позитивно сприйняли ініціативу, адже для них головне - стабільні і прозорі правила: "Зараз і міста, і бізнес - бранці застарілого законодавства. Галузі зовнішньої реклами в Україні уже 3 десятки років, за цей час було багато спроб зайти на ринок стратегічним інвесторам, але всі вони ставлять питання: чим забезпечене ваше право на оренду місць, як ви можете відстояти право власності і як захистити вкладені інвестиції? Як тільки цей закон буде прийнято, нашим ринком зацікавляться світові лідери зовнішньої реклами", - говорить директор PRIME Group Катерина Храмова.
За прогнозами, інвестиції в розвиток міської інфраструктури можуть сягнути 1,6 млрд грн.
"У місті Києві ви можете побачити такі ж конструкції як в Лондоні, Берліні, Парижі через те, що тут були створені певні правила гри. Вони дозволили операторам інвестувати не тільки в рекламні конструкції, а й в міську інфраструктуру. Ви бачите на вулицях сучасні зупинки громадського транспорту, лавочки, урни, міські вбиральні - це, до речі, теж робить зовнішня реклама", - говорить директор компанії "BigBoard" Юрій Чаруха.
Законопроєкт передбачає розробкудизайн-кодів публічних просторів. Пропонується, щоб громади могли самостійно визначати, які формати конструкцій у них можуть бути розміщені.
"Майбутнє зовнішньої реклами у тому, що називається вуличними меблями, у тому, що називається відеобордами і у тому, що органічно вписується в міське середовище", - каже директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник.
Від прийняття закону виграє і бюджет. Запропоновані зміни приберуть лазівки для розміщення несанкціонованої реклами. Зараз такої найбільше вздовж автошляхів. Прогнозується, що надходження до бюджету за рахунок закриття "сірого" ринку зростуть майже вдвічі.