RU  UA

Четвер, 2 травня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30
Транспорт та зв'язок

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

1 травня

30 квітня

29 квітня

28 квітня

27 квітня

26 квітня

Всі новини

Син звільненого зі скандалом директора ОПЗ Назаренка запустив схеми в порту "Південному" - ЗМІ

Скандали і протести навколо портів Чорноморська і Одеси, а також Одеського припортового заводу набирають обертів, оскільки роботу українських портовиків забирають схемщики і російські компанії.

Про це йдеться в статті "Капітани буксирної корупції: росіяни заходять в українські порти" на сайті видання "Капітал", передає ДС.

У матеріалі описується ситуація в порту "Південному".

"З'явилася інформація, що проводку судів до терміналу ОПЗ знову хоче перехопити компанія "Аксон Шиппінг", за якою, за даними ЗМІ, стоять Борис Козир та сім'я Назаренко - звільненого зі скандалом директора ОПЗ. З цією метою, нібито, Козир дзвонить посадовим особам порту і АМПУ, вибиваючи оренду державних буксирів, а Назаренко намагається повернутися до управління ОПЗ в якості радника директора", - пишуть автори матеріалу.

За даними ЗМІ, робити це Назаренко збирається, використовуючи державний буксир "Вітязь", що належить Українському Дунайському пароплавству, яке заявило про пропажу 32 ліхтарів (барж). Вартість барж - близько $5 млн. Джерела на ринку говорять, що відбувається, не може обходитися без відома Максима Широкова, голови "Південного" філії ДП АМПУ.

Автори статті акцентували, що кілька років "підставні фірми, що належать особам зі зв'язками в профільному міністерстві і АМПУ, за допомогою підкупу за копійки забирали в оренду буксири, що належать державним портам".

Журналісти нагадали, що в Чорноморському порту і під офісом Мінінфраструктури в Києві мітингують профспілки. За їх даними, фірми-прокладки, пов'язані з главою транспортного комітету Верховної Ради Юрієм Кисилем і колишнім заступником директора Департаменту морського і річкового транспорту Мінінфраструктури Борисом Козирем, привели для роботи в Чорноморському порту російські буксири. "Портовики обурені, на їхню думку, в ситуацію мають втрутитися правоохоронці, СБУ, оскільки допуск сумнівних фірм тягне скорочення робочих місць, затримки по зарплатах і збитки для бюджету", - йдеться в статті.

Автори наводять цитату керівника профспілки МТП "Чорноморськ" Сергія Бризгалова: "У порт Чорноморська 17 липня зайшли буксири DIAMOND N і TOPAZ N. Вони належать офшорній компанії з Гонконгу Henford Logistics Ltd, яка на 100% належить Новоросійському МТП. Роботу українських буксирів забирають судна РФ. Це крах державності в морському транспорті", - заявив глава профспілки.

Учасників профспілкової акції в Києві підтримав керівник директорату морського і річкового транспорту МІУ Іван Іванчик: "Вважаю, що питання має бути вивчене правоохоронцями. Моя позиція, як громадянина, - це неприпустимо", - сказав він.

На думку авторів, через такого роду схеми управління портом можуть перехопити росіяни.

"Місцеві органи влади без підтримки з центру не здатні протистояти російському тиску. Якщо не втрутиться Київ, то прогнувши портовиків, росіяни з лояльними українськими тіньовиками будуть розширювати вплив на українські морські перевезення. З вкрай негативними наслідками і для портів, і для національної безпеки", - йдеться в статті.

Таким чином, державний портофлот Південного і Чорноморська залишиться без роботи, що призведе до соціальних бунтів в містах.

30 липня працівники ОПЗ мітингували проти можливого повернення на завод Назаренко-старшого. Сергій Назаренко займав посаду т.в.о. директора ОПЗ з грудня 2016 по січень 2020 року. При ньому підприємство майже зупинило роботу, а співробітникам не виплачували зарплату. За даними правоохоронців, керівництво ОПЗ було причетне до схем розкрадань.