RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.00
НБУ:USD  41.00
Політика

Новини

22 листопада

Всі новини

Нову методологію дорожніх закупівель блокує заступник міністра Панаіотіді - ЗМІ

Заступник міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства Світлана Панаіотіді блокує прийняття методології проведення закупівель для робіт, товарів і послуг для дорожнього будівництва.

Про це пишуть "Українські новини".

За даними видання, чиновниця може робити це в інтересах "тендерних тролів", в тому числі компаній скандального учасника тендерних торгів Араїка Амірханяна. Видання нагадує, що Панаіотіді була державною уповноваженою АМКУ і приймала рішення на користь компаній Амірханяна "Полтавабудцентр" і ТОВ "Міколаївбудцентр". У свою чергу, Амірханяна неодноразово затримували, звинувачували у фінансуванні тероризму та викривали в несумлінному виконанні дорожніх робіт.

Панаіотіді з екс-главою ДАК "Автомобільні дороги України" Артемом Гриненком відстоює позицію про дискримінаційність ряду положень методології дорожніх закупівель, яку розробив "Укравтодор" разом з ключовими учасниками ринку. Вона є профільним заступником міністра економіки Ігоря Петрашко і курирує, в тому числі, питання затвердження нової дорожньо-будівельної методики міністерством.

Напередодні в Facebook Панаіотіді назвала методологію "дискусійною" і послалася на "ризики", які позначив в рішенні АМКУ.

"Мова про звуження конкуренції, дискримінаційні вимоги до учасників, що не просто порушує принципи конкуренції, але і збільшує ризик оскарження і затягування початку дорожніх робіт. Схоже, покладення на нього ризиків хочуть перекласти на Мінекономіки", - написала вона.

"У міністерстві позиція Панаіотіді більш однозначна, оскільки вона систематично намагається донести до керівництва і ряду чиновників Мінекономіки "шкоду" методології "Укравтодору", - пише видання.

За однією з версій з Мінекономіки, завдання-максимум лобістів "тендерних тролів" - не допустити прийняття методології "Укравтодору" взагалі. При "песимістичному" сценарії розглядається варіант як можна довше вносити в документ правки від основних положень, що запобігають зриви тендерів, а також фінансові ризики. Зокрема, пропонується виключити з документа згадки про необхідність досвіду виконання аналогічних договорів, вимоги про наявність АБЗ на найближчий відстані від об'єкта будівництва, "шкідливими" називають норми методології про наявність позитивних відгуків від замовників - скасування цього положення дозволить брати участь в торгах компаніям, які мають недобудовані об'єкти або не виконують гарантійні зобов'язання.

"Якщо ці пункти не будуть виключені, діяльність робочої групи з доопрацювання методології може бути заблокована, що грає на руку "тролів". Адже за відсутності єдиного підходу до стандартів тендерних процедур дозволяє, з одного боку, замовникам виписувати умови під своїх фаворитів, а з інший - компаніям-"пустушок" блокувати будівництво доріг, засипаючи Антимонопольний комітет скаргами. Мінекономіки займає вичікувальну позицію, однак маючи в керівництві "лобіста" однієї зі сторін, можна припустити, куди ворухнеться маятник", - додають журналісти.