Національна асоціація дорожників України звернулася до міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства Ігоря Петрашка з проханням включити до складу робочої групи з розробки проекту методичних рекомендацій для проведення закупівель товарів, робіт і послуг в дорожній галузі професіоналів, орієнтованих на міжнародний досвід.
Про це повідомив голова НАДУ Тарас Сиротинський для "Українських новин".
"Ми бачимо, що до складу групи необхідно ввести професіоналів, які будуть керуватися інтересами галузі, орієнтуватися на міжнародний досвід публічних закупівель в сфері дорожнього будівництва, а не на тих людей, які мають особистий інтерес, щоб методичні рекомендації були прийняті. Ми повинні з Мінекономіки організувати ефективну роботу над стандартизацією правил для всього ринку, а не для його частини, як це пропонується окремими заангажованими членами групи", - зазначив глава НАДУ.
За його словами, вимоги і пропозиції, які виносять різні члени робочої групи, необхідно розглядати і обговорювати об'єктивно, поза конфліктом інтересів і упередженості окремих учасників ринку, і це складно зробити без зміни складу групи. НАДУ також поінформувала про ситуацію керівництво країни - звернення опубліковано на сторінці організації в Facebook.
У заяві говориться, що Мінекономіки запропонувало вилучити з проекту Методрекомендацій більше 80% принципових позицій, які дозволяли впорядкувати відносини на ринку, попередити шахрайство, тендерний "тролінг" і дати можливість виконувати роботи професійним та підготовленим учасникам, які залучають вітчизняну робочу силу, інвестували в якісне обладнання та персонал, створили десятки тисяч робочих місць, платять з них податки і соціальні внески. Крім того, Методрекомендації пропонується зробити необов'язковими, що нівелює саму ідею впорядкування ринку.
В асоціації підкреслюють, що інформація про нібито обмеження кількості учасників, створення непрозорих відносин і звуженні ринку, якої супроводжувалося зміна позиції Мінекономрозвитку - "повністю не відповідає дійсності".
"На жаль, позиція Мінекономрозвитку виглядає склалася не на підставі потреб і завдань реального сектора, які насправді проводять будівельні та ремонтні роботи, а полуфіктівних компаній, які намагаються дискредитувати все позитивне, що має намір змінити Укравтодор, щоб структурувати і формалізувати всі відносини галузі. В результаті на фінальне обговорення і в якості "позиції ринку" може бути представлений документ, над яким насправді не працювала ні робоча група, ні велика частина ринку. Який не дасть досягти мети боротьби з "тендерним троллінгом" і встановлення єдиних правил для всіх учасників ринку при проведенні процедури закупівель в сфері дорожнього будівництва", - сказано в заяві.
Дорожники просять президента і главу уряду втрутитися в ситуацію і не допустити затягування процесу закупівель в дорожній галузі.