Народний депутат з партії "Слуга народу" Ігор Копитін лобіює інтереси авіабізнесмена Романа Мілешка, якого викрили на співпраці з РФ під час війни, купівлі російських запчастин для гелікоптерів та зриві модернізації Мі-8 для Сил оборони України. Ця "дружба" вже призвела до мільйонних зловживань та можливої монополізації авіаремонтної галузі в Україні.
Про це йдеться в новому розслідуванні журналістів видання "СтопКор".
Попри те, що компанія "НЗ Оперейшнс" з орбіти Романа Мілешка має статутний капітал лише 120 тисяч гривень, за два роки вона отримала неймовірні державні контракти на понад 2 мільярди гривень.
Як стверджують розслідувачі, таке везіння може бути наслідком лобіювання інтересів компанії народним депутатом Копітіним, з яким Мілешка пов’язують давні особисті та бізнес-зв’язки, а за їхньою "дружбою" можна побачити добре вибудувану систему корупційних зв’язків:
- у 2016 році Мілешко працював у компанії "РОТОР УКРАЇНА", співзасновником якої був Копитін;
- у 2021 році помічник Копитіна очолював авіакомпанію "Константа", що належить Мілешку;
- березень 2022 року: нардеп Копитін особисто втручається, вимагаючи від Державіаслужби термінової реєстрації гелікоптерів компанії Мілешка.
Журналісти "СтопКору" з’ясували, що Мілешко свого часу навчався з братом Копитіна, працював у компанії Копитіна та призначив керівником своєї компанії помічника нардепа. Цікаво, що сам Роман Мілешко позиціонує себе як "авіатор у третьому поколінні".
Попри гучні заяви про патріотизм, розслідування "СтопКору" виявило прямі докази можливої співпраці з російськими структурами:
- фірми Мілешка орендують і купують повітряні судна у громадян РФ через офшорні компанії в ОАЕ;
- у 2024 році придбано гелікоптер Мі-17 через підсанкційну компанію AMIS;
- використання деталей, вироблених у Росії у 2022-2023 роках;
- директором однієї з компаній є Алеко Ткемадзе — особа, наближена до проросійського олігарха Бідзіни Іванішвілі.
Як наголошує юрист Сергій Руденко, подібні дії в воєнний час мають ознаки державної зради (стаття 111 ККУ) з покаранням до довічного ув’язнення.
"Але і це — ще не все. Ще одна афілійована з Мілешком компанія "МС Авіа-Грейд" у грудні 2022 року підписала контракт на переоснащення 10 гелікоптерів Мі-8 на суму понад 470 млн грн. І це — попри те, що фірма демонструє вражаючу неефективність виконання критично важливих контрактів: до кінця 2023 року було передано лише 4 гелікоптери, а на машинах встановлено сумнівні фільтри PALL 120 PUREair, не адаптовані до українських умов", - йдеться у розслідуванні.
Експерти, з якими спілкувалися розслідувачі, попередили про потенційну небезпеку для пілотів: такі фільтри можуть обмерзати взимку, створюючи критичні ризики для безпеки польотів.
"Поки компанія Мілешка з 82 працівниками та офісом у 200 кв. м отримує мільярдні контракти, потужні вітчизняні авіагіганти "Авіакон" та "Мотор Січ" простоюють. Хоча державний завод "Авіакон", за твердженням фахівців, виконує аналогічні роботи в рази швидше та ефективніше", - йдеться в розслідуванні.
Наразі фігуранти розслідування ситуацію ніяк не коментують. Роман Мілешко, за інформацією прикордонної служби, з листопада 2024 року перебуває за кордоном — імовірно, в США. Ігор Копитін отримав повідомлення від медійників, але не відповів.
"СтопКор" передав матеріали розслідування до НАБУ, ДБР та СБУ.
"Чекаємо на принципову реакцію правоохоронців та розслідування корупційної схеми", — заявляють у СтопКорі.