Протягом останніх двох років, коли реалізується програма Президента Володимира Зеленського "Велике будівництво", у дорожній галузі України відбулися кардинальні зміни.
Про це на міжнародному конгресі "Дороги майбутнього" розповів міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
"Ті, хто хоч раз подорожували основними українськими магістралями в останні два роки, могли помітити, що сучасні українські дорожники та мостобудівники вже не працюють на радянській техніці", - сказав Кубраков.
В Україні діють близько 20 великих компаній, у тому числі закордонних, які постійно між собою конкурують.
"Очікуємо на нових гравців в Україні і впевнений, що вже до 2024 року і вітчизняні компанії виходитимуть на міжнародні інфраструктурні ринки", - додав міністр.
Він також нагадав, що в ході реформи дорожньої галузі мінімальна зарплата шляховиків сягла вже 11 тис. грн, що вдвічі перевищує показники по Україні.
За 2 роки "Великого будівництва" в Україні було створено 100 000 нових робочих місць для фахівців дорожньої сфери. Між тим умови праці для шляховиків стануть ще кращими, коли парламент ухвалить законопроєкт №2234, який регулює ціноутворення.
Міністр також нагадав про реформу ДАБІ, результатом якої стало переведення документообігу в електронний вигляд і скорочення часу на отримання дозволів. Це дозволить вже з наступного року відмовитись від поточного середнього ремонту та перейти на капітальний ремонт. Раніше від нього відмовлялися через корупцію та бюрократію в ДАБІ.
Завершити вже розпочаті перетворення допоможе ухвалення законопроекту №5655, яким вся будівельна сфера переводиться повністю в онлайн, а корупційні ризики зводяться до мінімуму.
Укравтодор, за даними міністра, незабаром буде сертифікований за міжнародними стандартами CIPS у галузі закупівель та запобігання корупції в рамках спільного проекту з ЄБРР.
"Здійснені та заплановані реформи мають забезпечити сталість результатів "Великого будівництва" у майбутні роки", – підсумував Кубраков.
Нагадаємо, до планів програми "Велике будівництво" Володимира Зеленського на 2021 рік входить будівництво та ремонт 6500 км доріг державного та місцевого значення.