Компанія "Богдан Моторс", яка належить першому заступнику секретаря РНБО Олегу Гладковському, отримала півмільярда гривень за таємними контрактами на закупівлю вантажних і санітарних автомобілів для Міністерства оборони, вироблених на китайських шасі.
Про це повідомляється в сюжеті ТСН.
Зокрема, 375 млн гривень "Богдан" отримав з державного бюджету в кінці грудня минулого року. Ще майже сто тридцять п'ять перерахували в січні і лютому 2019-го.
Активісти виявили, що машини, які купує в компанії Олега Гладковського Міноборони, в роздріб продають значно дешевше. За словами автора антикорупційного проекту Гліба Канєвського, єдине що робить "Богдан" з китайською машиною - фарбує в зелений і ставить буду позаду.
У Міністерстві оборони кажуть про цілковиту прозорість угод Міністерства з постачальниками. Однак у випадку з "Богданами", виявляється, що це військова таємниця.
У корпорації "Богдан" журналістам підтвердили, що контракт є і він багаторічний. Відповідно до нього виробник відвантажує армії білоруські МАЗи і китайські джипи. У листі до видання виробник стверджує, що нинішнє замовлення збільшено вдвічі. Про кількість, комплектацію і вартість одиниці техніки інформації немає. Тому порівняти з ринковими цінами на такий же товар неможливо.
У той же час, за інформацією волонтерів, санітарний "Богдан" коштує близько 30 тисяч доларів, і при цьому постійно ламається на фронті. Аналогічна, але цивільна версія цього позашляховика коштує до 15 тисяч доларів. Канєвський каже, що це дрібниці в порівнянні з доходами заводу, який до недавнього часу належав президенту Петру Порошенко.
За його словами, так званий завод "Ленінська кузня" ( "Кузня на Рибальському") взяла на себе флот і виконує роль посередника. "Вони наймають потужності державних підприємств, і ці підприємства судна ремонтують, а "Ленінська кузня" отримує гроші", - каже антикорупціонер.
Так, наприклад, тендер на ремонт крейсера "Гетьман Сагайдачний" оголосили в 2017 році. Одна з вимог до виконавця - його верфі повинні виходити в акваторію Чорного моря. "Ленінська Кузня" знаходиться на Рибальському острові в Києві, і вона цей тендер виграла
Гроші перераховують авансом. Але роботи виконують на Іллічівському судноремонтному заводі. Так "Кузня" отримала 10% від вартості робіт. Як зазначається, за фарбування палуби заплачено 15 мільйонів гривень.
Інформація про те, у скільки обійшовся ремонт дизельних двигунів, також засекречена. Відомо, що авансом платили 25 мільйонів бюджетних гривень. Незабаром після ремонту один з двигунів зламався і прокуратура навіть пробувала судитися з "Кузнею", однак результату це не принесло.
Як повідомляв "Апостроф", раніше журналісти проекту Bihus.info заявили що до них в руки потрапив архів листування про покупку контрабандних запчастин для оборонної промисловості України і "відмиванні" сотень мільйонів гривень на них.