Антимонопольний комітет зірвав тендер на ремонт найважливішої для Дніпропетровської області траси Н-11 "Дніпро-Миколаїв" на суму 2,3 млрд грн за скаргою "тендерного троля" Араїка Амірханяна.
Про це йдеться в розслідуванні видання "Укррудпром".
Як стверджують автори, керівництво АМКУ здійснює підтримку компаній Амірханяна "Полтавабудцентр" і "Ніколаевбудцентр".
"Володимир Зеленський заявив про перезапуск АМКУ, відбулися значні кадрові перестановки, а глава АМКУ Юрій Терентьєв зберіг своє місце. Перші тижні роботи оновленої команди комітету показали, що нічого особливо не змінюється", - стверджує видання.
Служба автомобільних доріг абсолютно обгрунтовано не хотіла допускати на ремонт траси "Дніпро-Миколаїв" компанії-"пустушки" без досвіду реалізації великих об'єктів. Однак Амірханян оскаржив кваліфікаційну вимогу, і АМКУ встав на його сторону.
"САД вимагала, щоб учасники конкурсу мали достатній досвід проведення робіт, закладених в контракті. Однак юристи "Миколаївбудцентру" заявляють, що для допуску до ремонту такої дороги достатньо будь-якого досвіду роботи. Тобто будь-яка фірма, яка займається асфальтуванням, має право бути допущеною на мільярдний тендер! Позиція АМКУ немислима в будь-якій європейській країні. У ЄС, на відміну від України, діють жорсткі кваліфікаційні вимоги. Візьмемо проект, фінансований ЄБРР по ремонту трьох ділянок дороги М-05 "Київ-Одеса". Серед вимог до учасників виконання аналогічних проектів за останні п'ять років з умовою безперервної роботи мінімум дев'ять місяців", - повідомляється в публікації.
Араік Амірханян влітку цього року був заарештований СБУ, йому було висунуто ряд звинувачень, пов'язаних з фінансуванням тероризму. Але, внісши заставу в 20 млн грн, бізнесмен вийшов на свободу.
"Амірханян не тільки відновив зриви тендерів через АМКУ, а й почав тиснути на працівників регіональних служб автодоріг, щоб вони розривали вже укладені тендери. Амірханян зібрав співробітників Миколаївської служби доріг в ресторані "пояснив, що станеться з кожним, якщо буде не по-моєму". Він змусив Миколаївську САД скасувати результати тендеру на ремонт траси Н-14 в Миколаївській області. Формальною причиною скасування тендера послужила скарга якоїсь громадської організації. Суть скарги незначна - переможець тендеру "Ростдорстрой" у списку одну з одиниць своєї спецтехніки позначив "машиною на базі автомобіля", хоча правильно - "причіпна машина". Цього виявилося достатньо, щоб САД скасувала мільярдний тендер, а область знову залишилася без ремонту найважливішої траси", - зазначили журналісти видання.
Араік Амирханян - фігура, відома на дорожньому ринку. Його "Полтавабудцентр" зірвала близько 200 тендерів на суму в 10 млрд грн.
Вибивши за допомогою АМКУ доступ на тендер, Амірханян пропонував демпінгову ціну і ставав переможцем. Отримавши аванс, його компанія до робіт часто так і не приступала. У березні 2019 року Служба автомобільних доріг у Львівській області в листі до АМКУ повідомила, що підприємство одеського бізнесмена Араїка Амірханяна "Полтавабудцентр" в 2018 році уклало два договори про повну загальну середню ремонті доріг у Львівській області на загальну суму близько 14 млн грн і не виконало жодного.