Держпідприємство "Львівський державний авіаційно-ремонтний завод" (ДП "ЛДАРЗ") закуповує запчастини за завищеними цінами, ігноруючи компанії, які пропонують більш вигідні умови.
Про це стало відомо з інформації про ряд торгів на Prozzoro, передають "Українські новини".
У 16 тендерах на поставку авіадеталей в 2019-2020 ЛДАРЗ стабільно дискваліфікував компанію "КІВ АВІА", яка пропонувала нижчу ціну. Формальна підстава - відсутність статусу "перевіреного постачальника". Але така причина законодавством не передбачена, а привласнює цей статус начальник відділу економічної та інформаційної безпеки самого авіаремонтного заводу. Очолює цей підрозділ Ігор Пандяк, син якого Максим Пандяк працює слідчим територіального підрозділу ДБР у Львові. При цьому ДБР зацікавилося "КІВ АВІА", намагаючись "прикріпити" його до справи, яка два роки безуспішно розслідується відносно іншої компанії, і завдяки якій, як стало відомо, компанія "КІВ АВІА" і підлягає дискваліфікації з торгів.
Незаконна дискваліфікація дозволила закупити запчастини для авіатехніки за вищою ціною. Навіть рішення суду про заборону однієї з такою закупівель не зупинило ЛДАРЗ - тендер був переграний і "зручна" для авіаремонтного заводу компанія в ньому перемогла, але вже з ціною вище початкової.
На підприємстві "КІВ АВІА" інформацію про маніпуляції із закупівлями підтвердили, вказавши, що направили цілий ряд скарг в Антимонопольний комітет, Верховну Раду, "Укроборонпром" з проханням розібратися з систематичним порушенням їх прав постачальника. Адже ніяких проблем з іншими великими підприємствами, куди "КІВ АВІА" поставляє авіазапчастини, не виникало. А серед закупівельників десятки українських державних установ і іноземних компаній.
Також з'ясувалося, що керівництво ЛДАРЗ знайшло лазівку взагалі не проводити конкурсні торги в ряді випадків, спираючись на норми закону "Про державні закупівлі", в якому зазначено, що навіть якщо підприємство є державним на 100%, але здійснює свою діяльність на комерційній основі, воно не підпадає під дію зазначеного закону. Звичайно, є винятки для певних видів діяльності, однак законодавець вирішив, що діяльність пов'язана з будівництвом та ремонтом військової техніки не є тим видом діяльності, який стратегічно важливий для держави і вимагає контролю з її боку.
Ні "Укроборонпром", в підпорядкуванні якого знаходиться Львівський авіаремонтний завод, ні правоохоронні та контролюючі органи поки на ситуацію не реагують, хоча мають достатньо інформації для початку перевірок і навіть реєстрації кримінального провадження.
На численні скарги "КІВ АВІА" "Укроборонпром" відповідає, що "не може провести перевірку підприємства в зв'язку з COVID-19", хоча, наприклад, карантин не завадив концерну провести перевірку і змінити керівника ДП "Антонов".