Катастрофа літака АН-26 25 вересня в Чугуєві стала приводом, щоб звернути увагу на факти, які можуть мати відношення до падіння літака і несуть загрозу в майбутньому.
Про це заявив експерт з питань держбезпеки Василь Вовк в колонці на "Апостроф".
За його словами, в детективно-адвокатську компанію "Василь Вовк і партнери" звернулися представники азербайджанського підприємства "АВІА-АГРЕГАТ" і товариства, яке є його дилером в Україні. Вони повідомили про обставини співпраці з ДП "Завод 410 ГА" ГК "Укроборонпром", і навели факти, "які повинні бути перевірені для усунення можливих загроз безпеки польотів літаків Міністерства оборони України".
За його інформацією, відповідним підрозділам концерну "Укроборонпром" та "Заводу 410 ЦА" відомо, що "VANEM SKUPINA DOO" є дилером "АВІА-АГРЕГАТ", яке є єдиним (крім "Технодінаміка" - завод в Орєхово-Зуєво, РФ) виробником авіабаллонов для літаків Ан. З урахуванням цих обставин, керівництво "АВІА-АГРЕГАТ" і "VANEM SKUPINA DOO" в серпні було запрошено гендиректором "Заводу 410 ЦА" для узгодження питань щодо постачання обладнання. Були досягнуті попередні домовленості, залишалося виконати формальні процедури, проте окремі працівники "Заводу 410 ЦА" уникали контактів з невідомих причин. Також стало відомо, що завод відправив запити на комерційну пропозицію українським підприємствам, які не мають можливості постачати, наприклад, вогнегасники УБШ-2-1Р і УБЦ 2-8-1 для літаків Ан, оскільки ексклюзивним дилером продукції є зазначена вище компанія.
"Змушені зробити висновок про наявність ознак: що невідомі підприємці закупили цю продукцію у РФ, нелегально завезли її в Україну і намагаються за попередньою змовою з невстановленими особами підприємства "Завод 410 ГА" використовувати російські товари для ремонту українських літаків; що невідомі особи на території України реставрують балони, які були у використанні, підробляють документи про нібито отримання їх як нових від виробника - заводу "АВІА-АГРЕГАТ", і за попередньою змовою з невстановленими особами підприємства "Завод 410 ГА" планують використовувати "фальсифікат" для ремонту літаків", - пише Вовк.
Експерт сподівається, що побоювання не отримають підтвердження, і що сталося непорозуміння. На думку Вовка, вбачаються ознаки злочинів по ст. 276 і ст. 333 КК України.
"Вважав би за доцільне рекомендувати колегам з СБУ перевірити інформацію на предмет наявності ознак надання іноземній державі... допомоги в проведенні підривної діяльності проти України, тобто складу злочину, передбаченого ст. 111 КК України (державна зрада). Пильність повинні проявити Міністерство оборони, зокрема повітряні сили, і концерн "Укроборонпром", - резюмує Василь Вовк.
Катастрофа літака АН-26 сталася 25 вересня поблизу Чугуєва, загинули 26 осіб. Її причиною, за версією слідства, є сукупність помилкових рішень екіпажу і військової частини, а також керівного складу. Підозрюваним загрожує до 15 років в'язниці. 23 грудня Печерський райсуд міста Києва обрав запобіжний захід для 3 службових осіб у цій справі. Командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова відпустили під особисте зобов'язання.