Пограбування бюджету за допомогою схем в дорожньому будівництві не зупинилося, а просто дещо видозмінилося і набуло ще більших масштабів. До того ж якість побудованих доріг викликає великі сумніви.
Про це "Апострофу" розповів редактор "Наших грошей" Юрій Ніколов.
За його словами, в дорожньому будівництві є дві основні схеми пограбування держбюджету. Перша і найпоширеніша - завищення цін на будматеріали, які складають більше 70% від загальної вартості будь-якого тендера. "Тобто, завищують ціну асфальту і потім цю маржу вже переводять у готівку через "скручування" і конвертаційні центри під наглядом податківців", - говорить Ніколов.
Друга схема - отримання грошей за невиконану роботу. Часто виявляється, що дорога не тієї товщини, яка планувалася.
"Якщо за планом написали, що кілька шарів асфальтобетону повинні бути на метр вглиб, за це отримали гроші, а потім пробурили дірку і побачили, що там тільки півметра - стає ясно, що половину коштів вкрали таким ось нехитрим способом", - говорить Ніколов.
Журналіст додав, що за підсумками 2020 року можна оцінювати збитки в суму до 20 млрд грн.
"Чисто математично виходячи з того, що всього на дороги в минулому році пішло 100 млрд. Тобто, 20% від всієї ціни "Великого будівництва" дороги є маржа великих будівельників", - додає журналіст.
Читайте детальніше в матеріалі "Апострофа": Бомба уповільненої дії: чому Зеленський постраждає від "Великого будівництва".