В Україні кардинально зміниться концепція розміщення зовнішньої реклами. Будуть розроблятись дизайн-коди населених пунктів так, щоб конструкції не псували вигляду вулиць і будинків та гармонійно вписувались у міський ландшафт. На пам’ятках національного значення розміщувати рекламу взагалі заборонять.
Це передбачено міжфракційним законопроєктом про регулювання зовнішньої реклами (№5094 "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами"), який незабаром має бути винесений на розгляд до сесійної зали парламенту.
"Ми всі з вами щодня на власні очі бачимо, що сфера зовнішньої реклами потребує нових правил і підходів у регулюванні, що на багатьох вулицях і трасах - неприйнятний рекламний хаос. Це неприпустимо як для бізнесу, так і для громадян, для суспільства – це абсолютно неєвропейський вигляд", - розповідає одна з авторів документа, заступниця голови Верховної Ради Олена Кондратюк.
За її словами, така ситуація склалась через відсутність законодавства, яке б чітко регулювало видачу дозволів і покарання за встановлення нелегальних конструкцій. А прийняття законопроєкту, який усуває всі законодавчі колізії і встановлює єдиний порядок розміщення рекламних конструкцій, стане одним із важливих кроків на шляху до європейської інтеграції України.
"У дозвільній системі треба максимально зменшити роль чиновника. Ніхто не повинен страждати через надмірну бюрократію, а процедури мають бути чіткі, однозначні і прозорі. Не має бути такого, що за одним законом - це нелегальний рекламний носій, а за рішенням міського голови – легальний", - говорить народний депутат від "Голосу" Олег Макаров.
Передбачається, що кожен рекламоносій маркуватиметься за допомогою QR-коду. Буде створено електронний реєстр рекламних конструкцій, де кожен зможе перевірити законність встановлення конкретної реклами. А контролюючі органи отримають змогу швидко демонтувати нелегальну рекламу, а не чекати місяцями чи і роками дозволу суду, як це відбувається зараз. Пропонується також розширити сфери застосування соціальної реклами і зробити її регулювання більш ефективним.
Авторами законопроєкту стали 15 народних депутатів з усіх фракцій парламенту, документ одноголосно підтримав профільний комітет.
"Це один із рідкісних випадків, що проєкт закону підписали представники усіх депутатських фракцій і груп у парламенті, і сподіваюсь на таку ж підтримку у сесійній залі. Переконаний, що Верховна Рада 9 скликання зможе нарешті дати сучасний, прозорий, дієвий законодавчий акт, який зробить наші міста й автошляхи естетичними та безпечнішими", - каже голова профільного комітету Верховної Ради, народний депутат Микита Потураєв.
Прогнозується, що завдяки виведенню з тіні тієї частини ринку, яка зараз працює нелегально, надходження до бюджету зростуть майже вдвічі. Закон піде на користь "білому" бізнесу, який працює легально і готовий вкладати кошти в підвищення якості та безпечності рекламних конструкцій, у розвиток новітніх технологій. За прогнозами, інвестиції в міську інфраструктуру можуть сягнути 1,6 млрд гривень.