RU  UA  EN

Пʼятниця, 3 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

3 травня

Всі новини

Дороги на 6 млрд грн заблоковані через скарги Амірханяна в АМКУ - ЗМІ

Звинувачений в підтримці терористів і контрабанді Араїк Амирханян незважаючи на санкції, введені указом президента Володимира Зеленського, блокує через Антимонопольний комітет дорожні тендери на 6 млрд грн.

Про це пише видання "Дело".

За даними видання, компанії Амірханяна хочуть заморозити тендерів на 9,5 млрд грн.

Одна з компаній Амірханяна, відома як "Дорлідер", яка не брала участі в торгах з 2016, повернулася на ринок публічних закупівель дорожньо-будівельних робіт як "Південьдортех" (код ЄДРПОУ 32863396). Сталося це після того, як проти Амірханяна ввела санкції Рада національної безпеки і оборони. Антимонопольний комітет визнавав цю компанію учасником змов з іншими компаніями Амірханяна. За даними Prozorro, з квітня до червня компанія фігурує в якості учасника в декількох десятках тендерів на 9,5 млрд грн.

"По жодному з торгів "перероджене" підприємство Амірханяна не подає документів, які б доводили відповідність навіть базовим вимогам. Йдеться про підтвердження достатньої кількості дорожньої техніки, кваліфікованого персоналу, досвіду роботи на великих об'єктах... Компанія не надає базової банківської гарантії, що є обов'язковою умовою для виконання робіт на такого роду об'єктах... У компанії навіть у відкритих джерелах "пробивається" податковий борг на 16 млн грн", - пише видання.

Зазначається, що "Південьдортех" подає документи лише щоб отримати статус учасника торгів і мати можливість оскаржити тендерну документацію, дії замовника будівництва, подані конкурентами документи. "Амірханян вміло знаходить "підходи" до членів колегії незалежно від складу комітету і навіть від того, яка політсила при владі... У нинішньому складі комітету - це Наталя Буроменська і Ольга Музиченко", - пише видання.

"Коли сам підприємець і ряд його компаній знаходяться під прямими економічними санкціями з боку РНБО та президента Зеленського, навіть прийняття скарг до розгляду ("Південьдортех" не відповідає навіть мінімальним критеріям підрядника) - це фактично плювок в обличчя і главі держави, і Радбезу, і системі дорожніх закупівель", - пише видання.

На 16 червня АМКУ задовольнив 4 скарги компанії Аміханяна, заблокувавши капремонт дороги Кропивницький - Платонове в Миколаївській області, ремонт 10 км дороги Херсон - Нова Каховка - Генічеськ на під'їздах до Херсону, дороги Федорівка - Рибаківка - База відпочинку "Лугове". Сума робіт, які заблоковані АМКУ і Амірханяном - 3,2 млрд грн. На черзі - розгляд 5 скарг на 3 млрд грн. Мова про ремонт на ділянках 76 - 134 км автодороги Благовіщенське - Миколаїв, під'їздах до аеропорту "Херсон", ділянок на дорозі Високопілля - Велика Олександрівка - Берислав.

"Продовження такої практики з боку Антимонопольного комітету і його "тендерних" колегій сприятиме блокуванню тендерів "Великого будівництва" і в інших регіонах. У 2018-2019 компанії Амірханяна "Полтавабудцентр" і "Міколаївбудцентр" подали понад 500 скарг, з яких 80% були задоволені", - йдеться в матеріалі.

Автори зазначають, що необхідно розглянути питання про введення критерію на рівні Prozorro або кваліфікаційних умов проведення закупівлі на стороні замовника, за яким причетні до фігурантів санкційних списків компанії не могли б брати участь в дорожніх тендерах.