Плинність льотного складу завжди була і є гострою проблемою в Повітряних Силах ЗСУ. Як правило, військові льотчики звільняються після закінчення 5-річного контракту або досягаючи пенсійного віку.
Служба зв’язків з громадськістю Командування Повітряних Сил ЗС України назвала причини такої ситуації та вказала на помилкові дані, яки розповсюдили ЗМІ.
Основними факторами, які штовхають пілотів на звільнення, є: велике навантаження, надмірна кількість документації, застаріла техніка, низьке грошове забезпечення та незахищеність у випадку аварій та катастроф.
Проблема набула резонансу через одночасне звільнення п’яти молодих висококласних льотчиків-винищувачів, які у червні цього року відмовились підписувати новий контракт.
Але, на думку Командування Повітряних Сил ЗСУ, преса опублікувала невірну інформацію. В матеріалі “Донбас Реалії”зазначається, що за два роки звільнилось близько 140 осіб льотного складу Збройних сил.
Служба зв’язків з громадськістю уточнює, що за цей період звільнилось лише 52 військовослужбовця льотного складу ПС. Непорозуміння виникло через те, що загальний показник в 140 звільнених стосується не лише Повітряних Сил, а й армійської авіації Сухопутних військ та авіації ВМС.
Крім того, наголошується, що до льотного складу також відносяться інші члени екіпажів, наприклад, штурман, борт-технік та борт-радист.
Зазначається, що в авіації Повітряних Сил немає льотчиків-випробувачів, про яких писали деякі інформагентства.
Також командування Повітряних Сил заявило, що питання збільшення мотивації військових льотчиків знаходиться на контролі вищого військового керівництва України. Очікуються як законодавчі ініціативи в цьому напрямку, так і зміна підходів у підготовці льотного складу.
Раніше ми показали, як за декілька хвилин льотчик виконав понад 20 фігур вищого пілотажу: "Мертва петля", "Дзвін", "Перевернутий політ", "Бочка".