Експерти пояснили, чому не можна вважати синонімами слова "гелікоптер" та "гвинтокрил".
Про це повідомляє портал Мezha.media.
Читайте також: ГУР готувало операцію 6 місяців: фото і нові подробиці про російський вертоліт МІ-8
За словами експертів, "гвинтокрилом" називають аеродинамічний літальний апарат, де підіймальна сила виникає завдяки комбінованій несучій системі, збудованій на одному-двох несучих ґвинтах й крилі. Міжнародна термінологія дає ще такі назви: гіродин та геліплан. Їх ще називають гібридами літака та гелікоптера.
Водночас, слід не плутати гвинтокрили та конвертоплани. У останніх і для зльоту, і для горизонтального польоту використовують одні й ті самі гвинти, які розвертаються.
Тоді як "гелікоптером" називається літальний апарат, важчий за повітря. Його зліт, тримання на висоті, а також переміщення забезпечується тримальним гвинтом, який обертається горизонтально. Водночас переміщення повітряного судна відбувається нахилом у певному напрямку основного тримального гвинта.
Зокрема, у "гелікоптерів" із поперечною схемою гвинтів їх два, розташовані на бокових консолях, чи крилах. У таких випадках вони теж обертаються у протилежних напрямках, чим компенсують крутний момент.
Слово "гелікоптер" запозичене з французької (фр. hélicoptère). Його у 1861 році вигадав винахідник Гюстав Понтон д’Амекур.
Відтак, у гелікоптера вертикальна та горизонтальна складова вектора тяги виникає від гвинта чи кількох гвинтів.
У гвинтокрила ж вертикальна - завдяки гвинту та крилу, а горизонтальна - завдяки окремим додатковим гвинтам.
Нагадаємо, 23 серпня російський гелікоптер Мі-8 разом з екіпажем перелетів на територію України, приземлився у Полтаві та здався у полон.
- Вас також може зацікавити:
ЗСУ збили російський Ка-52: на борту був офіцер із "великими погонами", фото
Залишається кілька питань: експерт про посадку російського МІ-8 на Харківщині
Відновити швидко не вдасться: авіаексперт оцінив масштаби втрат серед російських пілотів