В Україні у липні має запрацювати механізм електронного бронювання від мобілізації через "Дію".
Відповідну постанову Кабміну було затверджено ще у червні.
Процедура матиме три етапи:
- Бронювання через “Дію” здійснює керівник або уповноважена ним особа, яка на порталі у довільній формі складає відповідні списки після чого підтверджує їх електронним підписом.
- Список перевіряється через Реєстр військовозобов’язаних, щоб з'ясувати, чи є в ньому особи, яких хочуть забронювати.
- Якщо людина у реєстрі є, то військовозобов’язаного автоматично переводять на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки.
Керівник, який бронює своїх працівників, може подати на “Дії” заяву та отримати інформацію щодо заброньованих:
- прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності);
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- дата народження;
- ознака військового обліку за призначенням (загальний або спеціальний);
- дата закінчення строку дії відстрочки та перебування на спеціальному військовому обліку.
Інформація про бронювання відображається у військово-обліковому документі в електронній формі.
Перевірка статусу
Працівники, яких забронювали раніше на папері, вже зараз можуть перевірити свій актуальний статус через застосунок “Резерв+”. Для цього треба натиснути три крапки справа від документу та вибрати “оновити документ”. Після цього відобразиться актуальний статус. Якщо бронювання було лише на папері, статус “Заброньовано” з'явиться в застосунку. Якщо бронь ще триває, але в застосунку цього не було — новий термін має відобразитись в “Резерв+”.
Після того, як електронне бронювання через “Дію” повноцінно запрацює, працівник зможе отримати витяг про бронювання, який теж є документом, що підтверджує надання відстрочки.
Для цього треба подати заяву в електронній формі на порталі “Дія”. Витяг формується у довільній формі та пересилається “Дією” в електронний кабінет користувача. Він містить таку інформацію:
- повне найменування державного органу, підприємства, установи;
- код державного органу, підприємства, установи згідно з ЄДРПОУ;
- прізвище, власне ім’я, по батькові військовозобов’язаного;
- дату народження військовозобов’язаного;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- серію (за наявності) та номер (за наявності) військово-облікового документа військовозобов’язаного або унікальний номер запису в Реєстрі військовозобов’язаних;
- найменування ТЦК та СП, в якому військовозобов’язаний перебуває на обліку;
- дату формування витягу;
- номер витягу;
- строк дії відстрочки.
Підпис або печатка на витягу не проставляється. Також витяг повинен містити QR-код, який формується автоматично.
Якщо статус працівника змінився (його взяли на роботу або звільнили, поновили на роботі, перевели до іншого підрозділу або на іншу посаду, трудовий договір був припинений або відновлений), особа, що займається бронюванням співробітників, зобов’язана не пізніше ніж протягом наступного дня після зміни статусу подати ПФУ відповідні відомості через вебпортал електронних послуг з обов’язковим накладанням електронного підпису.
Як повідомляв "Апостроф", за новим законом тепер ТЦК через реєстр "Оберіг" бачить дані військовозобов'язаних про несплачений штраф за ухиляння від мобілізації, а також про відкрите виконавче провадження.