Авіакомпанія "Українські вертольоти", яка вже понад 20 років співпрацює з ООН та втілює в життя успішні соціальні проєкти в Україні, стала жертвою брудної інформаційної атаки - проти компанії висунуто брехливі звинувачення та розпочався тиск.

В чому звинувачують "Українські вертольоти" і хто стоїть за організацією рейдерської атаки на успішний бізнес, йдеться в сюжеті "Апостроф TV".

"Українські вертольоти" — це прибутковий український бізнес, і, як це часто буває, в нього знайшлися недоброзичливці, які розпочали інформаційну атаку на авіакомпанію.

"У нас склалась непроста ситуація, в якій нам потрібен розголос і увага громадянського суспільства. Тому що захист закону і права власності в Україні, особливо в час війни, є дуже важливим. На компанію починається тиск і інформаційна атака з метою дискредитації та фактичного захоплення бізнесу", — розповіла Леся Червінська, директорка з комунікацій "Українських вертольотів".

Як стало відомо, авіакомпанію звинувачують в тому, що буцімто повітряні судна, які компанія орендувала у Міноборони та Нацгвардії, не були повернуті. Однак в "Українських вертольотах" стверджують: всі борти офіційно передані державі в справному технічному стані, на що є відповідні документи.

Ці борти були в користуванні “Українських вертольотів”, за них щороку сплачували до бюджету сотні мільйонів гривень орендної плати. Так, приміром, в 2021-му ця сума становила 197 мільйонів гривень. Крім того, за договорами оренди саме авіакомпанія проводила поточний та регулярний капітальні ремонти орендованих вертольотів.

"Ми їх взяли (в оренду в Міноборони — "Ред.), відремонтували, і вони працювали по контрактах з Організацією Об'єднаних Націй. Всі вертольоти повернуті в належному технічному стані і після певної модернізації зараз виконують бойові завдання в інтересах Сил оборони України", — пояснив Сергій Букорос, виконавчий директор "Українських вертольотів".

Другий фейк — компанію звинувачують в незаконному утриманні техніки за кордоном у 2022 році. В "Українських вертольотах" стверджують: насправді ті вертольоти, які виконували завдання за контрактами ООН в Африці, не змогли повернутися в Україну вчасно через закритий повітряний простір, військову бюрократію, а також через значний вплив проросійських урядів, зокрема в Малі та Сомалі. Саме чиновники цих країн не випускали вертольоти — у пілотів просто не було можливості підняти їх у повітря без загрози для життя екіпажів та самих гелікоптерів. Зрештою на це звернув увагу і суд, який розглядав справу із невчасного повернення суден в Україну.

"Відразу після оголошення воєнного стану ми звернулися до місцевих авіаційних органів за отриманням дозволу на виліт з республіки Малі. Проте не отримали будь-якої реакції ні на перше, ні на друге, ні на наступні наші звернення", — пояснив Сергій Букорос.

Також "Українські вертольоти" звинувачують у начебто перешкоджанні Силам оборони України в захисті суверенітету. Це спростовується щонайменше тим, що авіакомпанія постійно підтримує Збройні сили України, Нацгвардію, підрозділи територіальної оборони, надаючи їм благодійну допомогу. За час повномасштабного вторгнення виконано запити 28-ми різних підрозділів Сил Оборони України. Серед переданого — автівки, квадроцикли, квадрокоптери, РЕБи та інша потрібна військовим техніка.

"Ми вважаємо, що ніякого конфлікту між Міноборони, Національною Гвардією та авіакомпанією не існувало. Є договірні зобов'язання, які необхідно виконувати і які ми своєю чергою виконували", - додав виконавчий директор "Українських вертольотів" Сергій Букорос.

На піку своєї діяльності авіакомпанія займала 25% вертолітного ринку Африки. Після санкцій проти РФ українські екіпажі залишилися єдиними, хто продовжує працювати на тому ж рівні, що і до лютого 2022 року. Це м’яка сила України, яка щодня зміцнює репутацію держави.

Ще один привід для спекуляцій — затримання голови ради директорів Володимира Ткаченка у 2022 році. Його звинувачували в наявності російського паспорта та спробі втечі, але все це, звісно, не підтвердились. Суд не знайшов підстав для арешту, а кримінальне провадження було закрите за відсутністю складу злочину.

"Володимира Володимировича наступного дня після затримання виправдали, і він продовжує свою діяльність, але ті люди, які хотіли на той момент завдати шкоди і поставити керівником бізнесу іншу людину, не зупиняються і продовжують це робити і далі", — каже Леся Червінська, директорка з комунікацій "Українських вертольотів".

Попри тиск компанія продовжує працювати: на потреби української армії вже передано понад 276 мільйонів гривень допомоги, з них 192 мільйони — напряму ЗСУ та НГУ. Також компанія опікується 36 дітьми-сиротами загиблих військових.

"Українські вертольоти" — це валютні надходження для України, робочі місця, репутація на міжнародній арені і сильний тил у час війни. Інформаційні атаки для компанії — не новина, але проти фактів всі маніпуляції недоброзичливців безсилі.