На борту українських кораблів, які 23 вересня пройшли під побудованим Росією Керченським мостом, були присутні російські лоцмани.
Про це заявив український представник в підгрупі з питань безпеки Тристоронньої контактної групи, генерал Євген Марчук.
За його словами, Керченська протока неглибока, тому там був проритий Керч-Єнікальський канал, що дозволяє великим судам перетинати протоку. Однак, канал не прямий, щоб безпечно пройти його необхідна допомога лоцманської служби Керчі.
"А що це означає? А це означає, що потрібно вступати в контакт з "адміністрацією" Керчі. Відповідно до закону України "Про реінтеграцію" всі порти Керчі - в окупованому Криму, і вони всі, згідно з українським законодавством, закриті. Це означає, що всі державні службовці і всі інституції не мають права і не можуть вступати в контакт з "адміністрацією" Керчі", - зазначив Марчук.
"Коли вони (українські кораблі, - прим. ред.) підійшли до Керченської протоки, їх взяли в супровід. І що ще важливо... вони взяли на борт лоцманів. Ну, військові кораблі взагалі не можуть брати на борт лоцманів, там є інша система проводки, йде попереду лоцманський буксир, і за ним треба йти і так далі. Одним словом, наші військові взяли на борт лоцманів російських, в Керчі, і вони провели спокійно ці два корабля в Азовське море, і вони далі пішли, спочатку до Маріуполя, потім до Бердянська", - продовжує генерал.
На його думку, цей випадок може бути використаний Кремлем.
"Питання "в задачнику", чи не дали ми цим Росії таким чином хороший аргумент. Аргумент такий: "Слухайте які у вас проблеми, ви ж бачите, це спільне море, за договором, який діє до нинішнього моменту, яке визнано внутрішніми водами наших двох країн, ваші військові кораблі, нехай навіть допоміжного флоту, спокійною пройшли... У чому справа?" - припускає Марчук.
Фрагмент про проходження протоки на відео - з 23:50 до 27:15.
Нагадаємо, більш детально про проходження українських військових кораблів під Керченським мостом читайте в матеріалі "Апострофа": Україна завдала серйозного удару по Росії: що буде далі.