Наприкінці 2021 року ЗМІ повідомляли про відродження автовиробництва на запорізькому заводі, пізніше цю інформацію спростували. Однак, сама ідея стала доволі цікавою. На її основі створена перша модель української марки - оригінальний кросовер "Перемога".
Про це повідомляє "Апостроф" з посиланням на аналітичний матеріал Naavtotrasse.
Активну допомогу у створенні такого автомобіля надасть Renault. Французька компанія з недавнього часу нарощує обсяги випуску власних моделей та продукції Lada на Запорізькому автозаводі. Але французькій компанії невигідно виводити на український ринок дві однакові моделі. Тому перший кросовер ЗАЗ буде збудовано на базі зовсім іншого автомобіля.
Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi адаптує практично кожну свою модель під запити конкретного ринку. Зокрема, на території Китаю він продає кілька автомобілів, які не зустрічаються в жодній країні. Nissan окремо від Renault і Mitsubishi розвиває тут два власні бренди, один з яких - Venucia - створювався під випуск недорогих машин. Платформа цієї марки ляже в основу першого кросовера ЗАЗ «Перемога» 2022-2023. Точніше, основу для нього запозичать у паркетника Venucia V-Online, що недавно дебютував.
Вибір на користь цієї моделі обумовлений двома причинами. По-перше, розробляючи кросовер на базі Venucia V-Online, ЗАЗ таким чином не створить конкурентів для автомобілів Renault на українському ринку. По-друге, платформа від китайської марки дає змогу випускати недорогі машини.
Новий ЗАЗ "Перемога" коштуватиме близько 500 000 - 560 000 грн. За рахунок глибокої локалізації виробництва цього кросовера на Запорізькому автозаводі ціна на новинку не повинна суттєво зрости порівняно з китайським прайс-листом.
Незважаючи на заявлену вартість, новий кросовер ЗАЗ «Перемога» за багатьма характеристиками перевершує не лише авто такого ж класу, а й дорожчі. Українську модель можна порівняти навіть із останнім Lexus NX. Подібність між обома кросоверами підкреслює міцна конструкція. Новий ЗАЗ "Перемога" має металевий каркас високої жорсткості. При цьому він, як і Lexus NX, легкий: вага автомобіля не перевищує 1,5 тонни. Основу української новинки складуть передні стійки МакФерсон та задня п'ятиважельна підвіска.
Таке поєднання характеристик дає відмінну стійкість під час руху трасою. ЗАЗ "Перемога" 2022-2023 запозичить у свого прототипу низку інших рішень, що забезпечують хорошу керованість у різних умовах експлуатації. Українська модель, як і Venucia V-Online, зможе без помітних кренів кузова проходити повороти на середніх та високих швидкостях.
Під капотом у ЗАЗ "Перемога" розмістять 1,5-літровий турбований двигун, який поставлятиме компанія Mitsubishi. Максимальна потужність у цього мотора досягає 190 л.с., крутний момент - 260 Н*м. Незважаючи на порівняно велику віддачу, японський двигун у середньому споживає 6,6 літра пального. Прискорення до 100 км/год ЗАЗ "Перемога" займає всього 8,8 сек. Тобто за технічними та динамічними характеристиками українська модель перевершує всіх своїх "однокласників", включаючи Hyundai Creta та Kia Seltos та Lexus NX.
Подібність до японської моделі підкреслює ще одна деталь — преміальний салон. ЗАЗ "Перемога" укомплектують здвоєними екранами діагоналлю 12 дюймів, один з яких виконує роль цифрової панелі приладів, а другий із сенсорним керуванням відноситься до мультимедійного комплексу. Українській новинці обіцяють великий список бортового обладнання, включаючи двозонну кліматичну установку, електронне гальмо стоянки, кнопку запуску двигуна та інше. Комплекс безпеки, крім шести подушок, буде включати адаптивний круїз-контроль, асистентів утримання автомобіля в смузі і допомоги при старті на підйомі, а також системи електронної стабілізації кузова, запобігання пробуксовування коліс і стеження за "мертвими" зонами. Ймовірно, у топових версіях української моделі з'являться ще й камери, які забезпечують огляд 540 градусів.
Як і у випадку з Venucia V-Online, новий ЗАЗ «Перемога» 2022-2023 оснастять комфортними сидіннями, обробленими двоколірною шкірою. Цим же матеріалом будуть обшиті дверні карти та частина передньої панелі. Очікується, що в салоні нового ЗАЗ "Перемога" буде досить комфортно, адже за довжини автомобіля 4562 мм його колісна база досягає 2700 мм. Ширина української моделі становить 1917 мм, висота – 1625 мм.
Розробка нового ЗАЗ "Перемога" на базі платформи Venucia V-Online має один недолік, який може істотно вплинути на продаж автомобіля: кросовер не отримає повного приводу. Але це частково компенсується тим, що розмір кліренсу сягає 180 мм. Тобто ЗАЗ "Перемога" зможе комфортно почуватися на ґрунтовій дорозі.
При розробці української новинки інженери, ймовірно, враховуватимуть досвід китайських та японських колег. Це означає, що ЗАЗ "Перемога" стане повноцінним будинком на колесах, орієнтованим на забезпечення високого рівня комфорту водію та пасажирів. Для вирішення цього завдання інженери розмістять на даху панорамне скління площею 1,7 метра, що є рекордом для класу недорогих кросоверів. Друге важливе рішення, яке має бути реалізоване у новому ЗАЗ "Перемога" – інтеграція бортової електроніки, яка максимально адаптується до запитів конкретного водія. Вона підтримує розважальні послуги, голосові команди та навігаційну систему, яка в режимі реального часу показує ситуацію на дорозі. Завдяки такому поєднанню технологічних рішень власник ЗАЗ "Перемога" 2022-2023 зможе "спілкуватися" зі своїм кросовером.
Візуально українська новинка вирізняється спортивним дизайном із витягнутою передньою частиною. Тут розмістили велику решітку радіатора з оригінальним малюнком, з боків від якого витяглися тонкі світлодіодні фари. Спортивний стиль підкреслюють видовжені вентиляційні отвори, які обдмухують дискові гальмівні механізми. Нестандартним дизайном відзначається і задня частина кузова ЗАЗ "Перемога". У центрі багажних дверей під кормовим склінням присутній помітний виступ, який, ймовірно, бере участь у перерозподілі повітряних мас та покращує аеродинаміку кузова. Задня оптика представлена у вигляді тонкої світлодіодної смуги, що переходить у щось схоже на вузькі дифузори.
Раніше "Апостроф" писав про українських умільців, які переробляють старі ЗАЗ на електрокари.