RU  UA  EN

Субота, 4 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

4 травня

3 травня

Всі новини

Застосування зимових шин у відлигу: гонщик пояснив, у чому небезпека

Експерти пояснили автомобілістам, у чому криється небезпека їзди на зимовій гумі у відлигу.

Про це розповів професійний гонщик Борис Шульмейстер, пише "За кермом".

Літні шини краще себе поводять на дорозі, ніж зимові, за нульових температур чи легкому мінусі (йдеться про чистий асфальт без снігу та льоду).

Вважається, що зимове колесо не зможе забезпечити такого ж зчеплення на асфальті (сухому чи мокрому) та керованості, як літнє. Якщо на асфальті немає снігу та льоду - це не дає права рухатися так само активно, як на літній гумі. При цьому - незалежно від того, шиповане воно чи ні. Допоки зимові шини не будуть замінені - їздити на них так само жваво, як і на літніх, не можна.

Ключовою особливістю зимової шини є її невелика ширина та м'якість. Адже під час руху по мокрому асфальту колесо має забезпечувати видавлювання вологи з контактної плями. Однак, на асфальті сухому чи мокрому пляма контакту у зимової шини менша і ламелям вже нема за що чіплятися. Тому складно без наслідків передати на колесо із зимовою гумою те саме навантаження на поворотах і при гальмуванні, як на літній гумі. На тлі м'якості зимової шини виникає ефект, так званого, яскраво вираженого відведення шини в повороті. У зимової гуми відведення більше, ніж у літньої, адже вона вища за рахунок протектора, вже й м'якша.

Основне завдання літньої шини: забезпечувати велику пляму контакту, виводити вологу і, природно, забезпечити певну тривалість життя колеса (жорсткість пов'язана не тільки зі зчіпними властивостями, а й підвищує зносостійкість). Йдеться про рух на відносно теплому асфальті. Тоді як взимку зменшується коефіцієнт зчеплення через рух по змішаному покриттю (лід та сніг). Чим нижчий коефіцієнт зчеплення, то вже шина має бути для того, щоб забезпечити максимальний тиск у плямі контакту. Це робиться, щоб ламелі зимового колеса продавлювали пухке або слизьке покриття та забезпечували максимальний зачіп, зазначив спеціаліст.

Нагадаємо, що Кабінет міністрів України хоче запровадити штрафи та зобов'язати всіх автовласників міняти гуму за "сезоном", внісши відповідні зміни до правил дорожнього руху. Це допоможе зменшити кількість ДТП у країні.