Щороку в четвертий четвер листопада у багатьох країнах відбуваються щорічні розпродажі під назвою Чорна п'ятниця. Це чудовий привід, щоб купити гаджети та побутову техніку з гарною знижкою або ж приглянути подарунки рідним на Новий рік та Різдво. Однак багато недобросовісних продавців перед початком Чорної п'ятниці свідомо підвищують ціни і шукають безліч інших способів, як обдурити покупців. theLime згадав найпоширеніші з них, щоб ви не потрапили на їхні хитрощі.
Зазначимо, що у США цього дня магазини справді значно знижують ціни, і можна купити брендову річ чи статусний гаджет зі знижкою 80-90%. У той час як у країнах колишньої СНД заповзятливі продавці намагаються заробити на своїх покупцях якнайбільше. Наприклад, незадовго до Чорної п'ятниці вони навмисно підвищують ціну на той чи інший товар, а потім "зменшують" її під час розпродажу. Інші йдуть ще далі й наклеюють на звичайний цінник другий з такою самою сумою та написами "знижка", "розпродаж", "акція" тощо. Тому фахівці радять заздалегідь вивчити ціни на ті чи інші товари, які ви плануєте купити під час Чорної п'ятниці, та бажано це зробити як у стаціонарних магазинах, так і на онлайн-майданчиках.
Ще один поширений прийом продавців - вони активно рекламують один товар, а коли покупець приходить в магазин, виявляється, що його немає в наявності, тож йому пропонують інший - наприклад, з незначними дефектами, які неможливо відразу розглянути, або той, що довго не продавався. Проте людина вже настроїлася на шопінг, тож може, не подумавши, купити. Тому, щоб не потрапити на цей гачок, радимо наперед складати список необхідного, а також бюджет, за межі якого небажано виходити.
Також деякі продавці пропонують величезні знижки (до 90%), але тільки на другий товар у чеку або менший за вартістю, або пропонують зробити покупку на кругленьку суму і отримати подарунок. Що ж криється за такою щедрістю? Все дуже просто: вам можуть продати або подарувати продукт, термін придатності якого добігає кінця, або гаджет з незначними дефектами. Тому щоразу, купуючи по акції, необхідно ретельно оглядати все та зважувати всі "за" та "проти".
Досвідчені шопоголіки також радять прогулятися кількома магазинами, оцінюючи, наскільки вам необхідна та чи інша річ. Часто люди йдуть на шопінг у Чорну п'ятницю не через те, що їм щось потрібне, а щоб відчути атмосферу хаосу та конкуренції за ту чи іншу річ.
Більше того, щоб приймати рішення з холодним розумом, краще замість традиційного походу в магазин зробити покупки онлайн. Наприклад, зібрати кошик у тому чи іншому інтернет-магазині ще напередодні Чорної п'ятниці, а вже безпосередньо в день розпродажу знову відкрити його та переосмислити свій вибір. Часто виявляється, що деякі речі не так вже і потрібні.
Однак і в онлайн-шопінгу є як свої плюси, так і мінуси. При виборі того чи іншого товару (особливо великогабаритного) потрібно враховувати спосіб доставки та її вартість. Тому це питання теж слід добре вивчити задовго до Чорної п'ятниці.
Ще один підводний камінь шопінгу в мережі – наявність величезної кількості шахраїв, особливо на сумнівних торгових майданчиках (інтернет-магазини в соцмережах та на популярних сервісах купівлі-продажу). Тому, бажано, не переказувати гроші за товар відразу, а віддати перевагу доставці з післяплатою.
- Раніше ми розповіли, що таке Кіберпонеділок і чому на нього чекають більше за Чорну п'ятницю.
- Читайте також наLime, чому Чорна п'ятниця щороку ділить людей на два табори.
Найцікавіші історії та новини дня тепер у Telegram! Підписуйтесь на канал theLime та дізнавайтеся про них швидше.