RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Політика

"Мій район - зона стихійного лиха": як будівництво метро в Києві стало катастрофою

За 6 років Кличко не зміг побудувати жодної станції метро

За 6 років Кличко не зміг побудувати жодної станції метро Фото: Апостроф / Олександр Гончаров

Перед виборами мер Києва Віталій Кличко активно піарився на будівництві відразу двох станцій метро - на вулиці Мостицькій і проспекті Правди. Такий хід був досить зрозумілий, оскільки дозволяв хоч частково перекрити одне з найбільш вразливих місць градоначальника - жодної станції метро за шість років при владі, що лише посилює транспортний колапс в Києві. Скасувати цей "гештальт" він зможе не раніше кінця 2021 року, оскільки саме на цей термін намічена здача об'єктів. Однак хаотичний підхід до будівництва вже створює проблеми місцевим жителям. "Апостроф" розповідає про те, як постраждали жителі довколишніх будинків і про те, що відбувається з будівництвом метро в столиці в цілому.

"Навіть бомжі втекли з підвалів"

Багато жителів Києва мріють про те, щоб неподалік від їхнього будинку з'явилося метро. Це і зручно, і добре впливає на ціну житла. Однак практика показує, що через безладність підходу до будівництва і байдуже ставлення влади до інтересів людей - будівництво метро може привести до величезних проблем. Так сталося на Виноградарі, де до кінця наступного року може з'явитися метрополітен.

У мешканців прилеглих будинків в останні кілька місяців спостерігаються систематичні проблеми з водою - до повної відсутності гарячої тут вже якось звикли, проте періодично у них пропадає і холодна, що вже явно за межею. Також були проблеми з опаленням, яке тут включили лише в середині листопада. Місцеві жителі кажуть, що причина тому - будівельники метро, які бездумно врізалися в комунікації, не подумавши про наслідки.

"Апостроф" зв'язався з одним з місцевих жителів на ім'я Володимир, який розповів про їх пригоди.

"Наші нещастя почалися дуже давно. Ще в серпні, коли пропала вода. Є у нас така традиція - брехати людям. Спочатку нам розповідали, що це буквально на три дні, що воду повернуть. Замість того, щоб прямо сказати, що будуть вестися роботи по прокладці труб. Це стало відомо лише через місяць. Чому це почалося робитися, коли настала осінь?", - задається питанням він.

За його словами, гарячу воду людям включили лише на початку грудня. Опалення же з'явилося лише в листопаді, хоча в інших районах Києва тепло дали в 20-х числах жовтня.

"З'ясувалося, що все це через те, що робочі перебили трубу. Я навіть дзвонив до служби Київводоканалу, тому що взагалі не було ніякої води. Після кількох дзвінків мені в хамській манері розповіли, що проводити ремонтні роботи їм заважають співробітники "Метробуду". Тобто ми стали жертвами конфлікту між комунальними службами та "Метробудом", оскільки у тих є свій план роботи. Але ніхто ж не бере в розрахунок, що тут живуть люди", - обурюється Володимир.

В результаті, цілий мікрорайон в районі проспектів Правди і Свободи виявився без води і опалення.

"Те, як вони це робили, було дуже схоже на тяп-ляп. По-перше, вони не могли укласти трубу. Привезли величезну трубу і думали, що її просто покладуть і все буде нормально. Потім все розкопали і виявилося, що там купа комунікацій. Я бачив, як періодично приходило начальство, лаялося з підрядниками, бо то один, то інший не прийшов на роботу. Мені здається, що "Метробуд" набрав якихось йолопів, які знають, як робити комунікації в чистому полі, а не поруч з житловими будинками. Унас же поруч з метро ще стоїть басейн, де займаються діти. Я не знаю, чи буде він функціонувати після цього. Я був свідком, як розривали і розкопували в одному і тому ж місці по два-три рази. Незрозумілий сенс цього всього. Зараз мій район представляє зону стихійного лиха: все перекопано, по стінах - цвіль. Але немає лиха без добра - бомжі, які облюбували наш підвал, втекли. З іншого боку - нам бігти нікуди", - розповів нам місцевий житель.

Будівництво станції метро МостицькаФото: Олександр Гончаров

Ситуація з метро в Києві — жах

Стан столичного метро - одна з найболючіших тем для всіх киян: починаючи від вічно закритих на ремонт ескалаторів і закінчуючи дикою нестачею нових станцій. Остання проблема особливо критична, якщо врахувати, що темп забудови Києва давно перевищив всі мислимі межі (в тому числі завдяки теплим відносинам мерії Віталія Кличка з низкою великих забудовників).

І найсумніше, що влада Києва навіть не соромиться визнати, що в найближчі десятиліття ніякого поліпшення чекати не доводиться. Так, на початку листопада Інститут генерального плану в Києві заявив, що в наступні 20 років в місті буцімто відкриється аж 17 станцій метрополітену. Майже половина з них - це вже практично міфічне метро на Троєщину.

"На етапі в 20 років (до 2040 року) додатково до першого пускового комплексу передбачається звести 13,8 км лінії руху метрополітену і влаштувати 12 станцій (М. Цвєтаєвої, М. Закревського, С. Лифаря, Т. Драйзера, В. Маяковського, бульвар Перова, С. Стальського, Братиславська, Затока Десенка, Площа Перемоги, Південний Вокзал, Солом'янська площа). До кінця 2040 року на ПВЛ (Подільсько-Вигурівська лінія, - "Апостроф") буде нараховуватися 17 станцій, а протяжність лінії нараховуватиме 17 станцій", - заявили в Інституті Генплану.

Тобто 12 станцій жителям Києва належить чекати аж 20 років, але їх повинно заспокоїти те, що в наступні 5-7 років в столиці можуть запустити "цілих" п'ять станцій: Райдужна, Труханів Острів, Суднобудівна, Подільська і Глибочицька. Навряд чи такі темпи порадують столичних жителів.

Будівництво метро на ВиноградаріФото: Метробуд

Які обіцянки давав Кличко?

Зрозуміло, є і об'єктивний фактор, на який можна кивати, виправдовуючи нульові темпи будівництва метро в Києві за останні роки. Кличко став мером в розпал окупації Криму і початку війни на Донбасі. За цим послідувала економічна криза, падіння курсу гривні і страх інвесторів заходити в великі проекти. Однак це не завадило йому піаритися на цій темі під час передвиборних кампаній.

Наприклад, в лютому 2020 року він говорив про наміри запустити метро до Броварів в рамках розвитку агломерації Києва.

"Місто росте, це не секрет. Вишгород, Ірпінь, Бровари - міста-супутники, і ми користуємося однією інфраструктурою, в тому числі транспортною. Ми говорили про те, що метро буде рухатися в напрямку Броварів, такі плани є, і одного разу метро піде до Броварів", - говорив мер.

Вельми амбіційні плани, особливо з огляду на той факт, що "одного разу" може бути пролонговано в будь-який момент. У травні 2014 року Кличко зробив іншу амбітну заяву: "Через півтора року швидкісний трамвай на Троєщину, а через п'ять років - метро". Як ми бачимо, за шість років в столиці не з'явилося ні того, ні іншого.

Перед місцевими виборами виборами Кличко знову був змушений згадати про наболіле питанні. Тепер він сказав, що будівництво метро розпочнуть вже після запуску Подільсько-Воскресенського мосту. Так що жителям Троєщини доведеться почекати ще років 10. А там, дивись, і мерство Віталія Володимировича закінчиться ...

Читайте також

Запоріжжя залишилося без облради: що відбувається і до чого тут колаборанти

Верховна Рада не розпустила Запорізьку облраду, але відібрала у неї всі повноваження

Якщо не прийде український закон на деокуповану територію, то прийде суд Лінча - екс голова Луганської ВЦА

Сергій Гайдай розповів страшні деталі про життя українців в окупації на Луганщині та вплив виборів Путіна на регіон