Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) в рамках ініціативи Євросоюзу EU4Business і Українська асоціація підприємств легкої промисловості (Укрлегпром) провели зустріч-презентацію "Фешн-ринок Великобританії: розуміння сучасних трендів і споживачів для успішного виходу на ринок".
Українські дизайнери і виробники дізналися про новітні тренди розвитку індустрії моди Великобританії, особливості її виставкових платформ, а також отримали поради, з чого почати роботу над стратегією виходу на британський ринок.
Захід відбувся в рамках ініціативи Євросоюзу EU4Business, спрямованої на розвиток і підтримку малого і середнього бізнесу (МСБ) в Україні, за підтримки ЄБРР. За словами представника ЄБРР Аїди Марущак, ініціатива дозволяє поліпшити доступ МСБ до нових ринків, фінансування і знань.
"У рамках ініціативи ЄС EU4Business є можливість здійснювати індивідуальну підтримку компаній, розвивати секторальні ініціативи, - розповіла Марущак. - Як один з інструментів такої підтримки, ми запланували провести захід, який стосується саме ринку Великобританії, розкрити його тренди і споживчі настрої. Важливо донести, що доступ до високорозвинених зовнішніх ринків для українських компаній відкрито, але іноді їм не вистачає конкретних знань. Разом з нашими партнерами - асоціацією Укрлегпром і Українським тижнем мод (UFW) - ми маємо намір зацікавити і задіяти виробників і дизайнерів в конкретних навчальних програмах і заходах."
Що Україна може запропонувати Великобританії
Легка промисловість в Україні налічує понад 2500 підприємств.
"У текстильному виробництві задіяно більше 500 підприємств і майже 16 тисяч працівників. Але найбільша галузь - 1 669 підприємств і понад 50 тисяч працівників - це виробництво одягу, - розповіла глава правління Укрлегпром Тетяна Ізовіт. - У нас великий потенціал: ємність внутрішнього ринку товарів легкої промисловості в Україні становить мінімум 170 млрд гривень. А щорічне зростання світового попиту дає нам основу для того, щоб розвиватися далі".
Крім виробництва товарів легкої промисловості, Україна також може запропонувати Великобританії перспективних дизайнерів.
"Сьогодні сфера моди в Україні налічує близько 800 мас-маркет брендів і 200 брендів сегмента люкс. "На 80-90% їх виробництво побудовано в Україні", - говорить глава міжнародного департаменту UFW Олександра Дмитрович. - Дизайнери сегмента мас-маркет залишаються в Україні і продають на український ринок продукт з вартістю до 150 євро. Але дизайнери сегмента люкс шукають шляхи для експорту, тому що через високою додатковою вартістю український ринок не дозволяє реалізувати ці продукти в достатньому обсязі. UFW зосереджений на промоції українських дизайнерів, і ми привозимо в Україну міжнародних байєрів, пресу. Про українських дизайнерів сьогодні пишуть, адже наш продукт дуже цікавий, вражає всіх своєю автентичністю. Спільними зусиллями ми все зможемо цю індустрію просунути швидше і якісніше, створивши по-справжньому конкурентоспроможний продукт".
Як українським брендам стати успішними на ринку Великобританії
Про споживчі тренди у Великобританії і платформи, на яких українські дизайнери і виробники можуть представити свою продукцію, розповіла Міріам Кернот Осборн, директор з міжнародних продажів Fashion в ITE GROUP (Лондон, Великобританія) і керівник міжнародного сегмента виставок Pure London & Pure Origin.
"Британський ринок моди дуже динамічний, нація любить шопінг. Ми любимо моду і витрачаємо на неї більше, ніж наші європейські сусіди. Британія продає одяг, взуття та аксесуари в універмагах, супермаркетах, незалежних бутиках і в інтернеті. 20% покупок здійснюється онлайн, і багато брендів не мають магазинів на торгових вулицях. При цьому супермаркети часто мають власні бренди, і, якщо ви виробник, то це один з напрямків для співпраці, яке ви можете розглядати, - каже Кернот Осборн. - При цьому британських споживачів виділяє мультикультурність, різноманітність смаків. Люди хочуть чогось креативного, що відрізняється. Британці цінують індивідуальність, унікальність, незалежність, те, чого немає в інших".
Щоб заявити про себе на британському ринку, українським виробникам і дизайнерам необхідна системна підтримка. Фінансування, що надається Євросоюзом в рамках ініціативи EU4Business у співпраці з ЄБРР, і експертні консультації допоможуть представникам малого та середнього бізнесу показати свою продукцію на ключових виставкових платформах Великобританії - Moda, Pure London, Pure Origin, Jacket Required, Scoop.
Щоб гідно представити продукцію на британському та інших міжнародних ринках, українським брендам порадили стежити за стійкістю якості виробництва.
"Якщо продукція не буде суперякісна, ми не зможемо конкурувати з компаніями з інших країн, - констатує Тетяна Абрамова, директор ТОВ "Дім моди "Ріто". - Я не плекаю ілюзій, що з першої виставки компанію відразу помітять. Найчастіше це довга історія, і, як мінімум, 3 виставки має пройти, щоб тебе помітили і зрозуміли, що ти надійний партнер. На першу свою виставку в Копенгагені ми їхали з острахом, але вона дала нам впевненість, що наш продукт - відмінний. Україна вже давно є гравцем світового ринку. Ми повинні йти за кордон, і за цю можливість висловлюємо величезну подяку ЄС і ЄБРР, які сприяли організації нашої першої виставки в Великобританії. Наступний крок буде ще успішніше: Україна отримає більше контрактів і замовлень".