Керівництво Миколаївського глиноземного заводу, звинувачуючи Чорноморську митницю в зупинці підприємства, маніпулює фактами і зміщує акцент на соціальний аспект, який виник з їх же подачі.
Про це написав в.о. керівника Чорноморської митниці Олександр Щуцький в Facebook, передає "РБК-Україна".
"Хочу акцентувати увагу, що митниця не зупиняє роботу підприємства. Наші вимоги прості - МГЗ повинен подати сировину в режимі імпорту і швидше прийняти рішення про належним чином організовану утилізацію червоного шламу, або вивезення токсину з митної території України", - написав Щуцький.
За його словами, подача товарів в інший митний режим не відбувається день у день. Згідно ст. 161 Митного кодексу підприємство має завершити операції з переробки протягом 20 днів від дати відкликання дозволу і вивезти товари, поміщені в митний режим або заявити їх в інший режим, в термін до 30 днів з дати відкликання дозволу на переробку.
"Після виходу мого інтерв'ю ми проводили консультації з представниками заводу, акцентуючи увагу, що в разі виконання вимог митниці - належної утилізації червоного шламу - робота підприємства буде відновлена , але ніяких дій з боку МГЗ не відбулося", - додав Щуцький.
Щодо соціальної напруженості в регіоні, яку за словами керівництва МГЗ створює митниця, Щуцький стверджує, що саме підприємство є епіцентром екологічної катастрофи, і може залишити не тільки сотні людей без роботи, а стати наслідком великих проблем для регіону.
"На території заводу знаходиться величезна кількість надзвичайно токсичних відходів - червоного шламу. Такий червоний шлам став причиною катастрофи на глиноземному заводі в Угорщині, в результаті чого два населених пункти були знищені, а відходи потрапили в Дунай. Кількість червоного шламу на території МГЗ в десятки разів більше! Таку кількість речовини неможливо належним чином утилізувати на шламосховищах МГЗ. Всі їх коментарі, що "зберігання червоного шламу в шламосховищах - найбільш безпечний шлях" - маніпуляція! Керівництво заводу свідомо вводить людей в оману, прикриваючись соціальними ініціативами і закриваючи очі на проблему. Більш того, вони підштовхнули людей до флешмобу на захист дій підприємства, але не говорять правду - хто стоїть за заводом, і що йому наплювати на здоров'я і життя людей, і скільки кінцевий бенефіціар МГЗ заробляє на схемах на заводі", - запевняє Щуцький.
В.о. керівника Чорноморської митниці запевняє, що суди і керівництво міста "роками свідомо закривали очі на безлад".
"Менеджмент заводу правду про свого власника сказати не може. Вони стверджують, що Дерипаска не є власником МГЗ і не має до нього відношення, при цьому російські ЗМІ пишуть, що Миколаївський глиноземний завод входить в UC Rusal Дерипаски. Невже вони не розуміють, що власнику все одно, що буде з заводом і областю? Його можна зрозуміти, адже схеми з ухиленням від митних платежів приносять йому мільярди. йому байдуже на червоний шлам на заводі, на людей, які втратять роботу, коли там станеться непоправне і на здоров'я жителів області, які будуть отруєні відходами. Своє на цьому він вже заробив і продовжує заробляти", - написав Щуцький.
Він зазначає, що не можна дозволяти російським олігархам або комусь іншому порушувати закон і наражати людей на небезпеку.
"Не можу закривати на це очі і піддаватися маніпуляціям з боку МГЗ і схвалювати мотиви суддів Миколаївського окружного адмінсуду, який підтримує злочинців. Митниця не буде відступати і доведе справу до кінця. Бізнес повинен працювати в рамках закону і екологічних норм", - резюмував Щуцький.
Раніше глава Чорноморської митниці Олександр Щуцький повідомив про порушення МГЗ і приховування підприємством фактичного технологічного процесу. Керівник Чорноморської митниці звинуватив російського олігарха Олега Дерипаску в ухиленні від митних платежів.
За даними російських ЗМІ, Миколаївський глиноземний завод, що входить до UC Rusal, з 30 квітня припиняє виробництво через блокування надходжень бокситної сировини в порту Чорноморською митницею.
Раніше Щуцький розповів про нові схеми контрабандистів, які почали майстерно йти від митних платежів, вказуючи в документах фіктивні компанії або занижену вартість товарів, і проблеми на шляху впровадження реформи митниці.