Без підтримки держави Міжнародний аеропорт "Київ" збанкрутує. У порівнянні з весною минулого року, його доходи скоротилися в 10 разів.
Про це в інтерв'ю LB.ua повідомив Олег Левченко, гендиректор ТОВ "Мастер-Авіа", керуючої компанії аеропорту "Київ".
Напередодні карантину аеропорт вийшов до позначки 100 тисяч пасажирів на місяць і 50 рейсів щодня. Зараз раз в тиждень виконується один поштовий рейс і бізнес-рейси по Україні - один-два на місяць. З березня майже 2000 співробітників у відпустці за свій рахунок.
"На роботу виходять лише ті, хто відповідає за підтримку працездатності інфраструктури. Аеропорт сам по собі не закритий - закрито тільки пункт прикордонного пропуску - ми повинні його обслуговувати. Це до сотні людей", - розповів Олег Левченко.
Втративши 92% доходу, аеропорт продовжує нести витрати на утримання інфраструктури, забезпечення безпеки польотів, виконання кредитних і податкових зобов'язань.
"Ми були звільнені від податків в березні, але з квітня "Майстер-Авіа" з комунальним підприємством повинні заплатити 3,5 млн грн податку на землю і на нерухомість. Решта податків також залишаються", - повідомив Левченко.
За час карантину "Мастер-Авіа" двічі зверталася до президента, РНБО і Кабміну із закликом підтримати другий за величиною і пасажиропотоком аеропорт України - встановити наказом Мінінфраструктури для всіх аеропортів рівні мінімальні ставки на авіаційне обслуговування по 10 доларів за зліт/посадку за 1 тонну злітної маси, 10 доларів пасажирського збору і 3 долари за авіаційну безпеку; до відновлення польотів розподілити пасажиропотік з Борисполем в співвідношенні 30% на 70%; надати фінансову допомогу на час карантину: 22 млн грн на виплату зарплат і утримання інфраструктури, $15 субсидії на кожного пасажира, а також допомогу в рефінансуванні кредиту на $28 млн.
"У аеропортів зростають витрати на одного пасажира через зменшення кількості пасажирів і нових санітарних вимог. Доходів немає, витрати збільшуються і необхідно дати авіакомпаніям знижки до 80%, інакше вони не полетять. Без допомоги держави аеропорту не вижити. Ми про це пишемо третій місяць", - заявив Левченко.
За його словами, аеропорт готовий до відновлення авіасполучення з 15 червня. Він не виключає, що червневі рейси можуть стати для аеропорту останніми:
"Мова про розвиток не йде ... "Мастер-Авіа" в свій час врятувала аеропорт. Коли державі потрібна була допомога в підготовці до "Євро-2012", прийшов інвестор. Тепер допомога потрібна нам", - зазначив він.
ТОВ "Мастер-Авіа" управляє аеропортом "Київ" з 2010 року, коли було укладено договір з оренди майна аеропорту на 49 років. Інвестор відповідає за роботу терміналів, обслуговування літаків і пасажирів, безпеку, а КП МА "Київ" - за злітно-посадкову смугу і аеродром. Приватна компанія інвестувала в реконструкцію аеропорту близько 2,1 млрд грн.