RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Бізнес

Новини

22 грудня

21 грудня

20 грудня

Всі новини

Банкрутство ЧСЗ стало наслідком політичної помсти та припинення фінансування держпрограми "Корвет" - Smart Holding

Банкрутство та ліквідація ПАТ "Чорноморський суднобудівний завод" стали наслідком припинення фінансування держпрограми будівництва кораблів класу "корвет" та тиску на опозиційного до влади Петра Порошенка політика Вадима Новинського - бенефіціара заводу.

Відповідну позицію оприлюднила прес-служба групи Smart Holding, куди входив ЧСЗ, пишуть Українські новини.

Вирішальним фактором, який призвів до банкрутства юрособи, стало припинення фінансування програми "корвет". Останній транш за контрактом надійшов в грудні 2013. ЧСЗ вів переговори з Міноборони і не зупиняв будівництво до жовтня 2014. Завод був змушений припинити роботи, коли сума коштів підприємства на будівництво перевищила на 30 млн грн суму, виділену державою. Припинення фінансування унеможливило постачання обладнання від іноземних постачальників, за яке було зроблено передоплати. Це призвело до штрафів на 100 млн грн.

"ЧСЗ потрапив в пастку, був затиснутий претензіями і позовами. Підприємство стало неплатоспроможним з вини держави, що і призвело до процедури банкрутства. Через процедуру санації можна було оздоровити підприємство і продовжити реалізацію держзамовлення", - сказано в повідомленні компанії.

Згідно з позицією Smart Holding, санація підприємства була заблокована генпрокуратурою Юрія Луценка. В травні 2017 на підставі заяви нардепа БПП Андрія Вадатурського ГПУ зареєструвала виробництво, а в липні 2017 по клопотанню слідчих на майно ЧСЗ і акції було накладено арешт.

"Порошенко володів суднобудівним підприємством "Ленінська кузня", на яке він почав стягувати основні держзамовлення. "Ленінська кузня" не могла реалізовувати великі кораблебудівні проекти, не маючи виходу в море. Президенту потрібен був завод з відповідним обладнанням, який би реалізовував контракти Міноборони. Дії правоохоронців часів Порошенка-Луценка були спрямовані, як мінімум, на знищення конкурента, а, як максимум, на захоплення і зміну власника заводу", - йдеться в заяві.

Єдиним законодавчо можливим способом вирішення ситуації стало припинення юрособи за допомогою ліквідації. Ліквідатором було знайдено рішення, щоб обладнання головного корабля було виділено і передано на баланс Міноборони України.

Сьогодні на території колишнього ЧСЗ суднобудівну діяльність веде Миколаївська верф СМГ. На невикористовуваній території Смарт-Холдинг реалізує логістичний проект "Індустріальний парк", який передбачає розвиток залізничної та інфраструктури, залучення нових резидентів для формування промислових кластерів, в тому числі малий і середній бізнес. У проект залучаються міжнародні інвестори, він покликаний розвинути промислову територію, створити до 5 тис робочих місць, наростити експортний потенціал.

За результатами тендеру, з ЧСЗ 17.12.2009 був укладений Контракт №247 / 1/09/45 на реалізацію проекту №58250 Міноборони на будівництво 4 військових кораблів. Через два роки держава змогла затвердити цільову програму, яка і дала старт будівництву головного корабля. Постановою КМУ від 9 листопада 2011 року № 1 150 було затверджено програму з будівництва кораблів класу "корвет". Загальна сума за всю серію кораблів склала 11,69 млрд грн, з яких на будівництво головного корабля виділялося 2 090,6 млн грн.

За період 2009-2013 в рамках контракту підприємству було перераховано 215,3 млн грн з передбачених програмою 387,5 млн грн. Потім фінансування було зупинено.