Державна авіаційна служба виступає за дерегулювання ставок аеропортових зборів.
Про це на засіданні авіаційного комітету Федерації роботодавців транспорту України сказав перший заступник голови Державіаслужби Сергій Коршук, пишуть "Українські новини".
"У нас є в додатку № 1 регламент ЄС, який каже, що для європейських аеропортів, у яких менше 5 млн пасажирів, ставки зборів не фіксуються державою, а встановлюються аеродромом самостійно. Це в розрізі цих питань один із перших документів, які, на мою думку, необхідно було б ухвалити в Україні", - сказав він.
Головний фахівець із євроінтеграції Мінінфраструктури Ганна Мазур зазначила, що міністерство підготувало нормативні акти для внесення змін до законодавства, щоб аеропорти з невеликим пасажиропотоком змогли самостійно встановлювати ставки аеропортових зборів.
"Ми хочемо прибрати ці (повноваження) від міністерства, щоб було зрозуміло, що ми регулюємо лише ті аеропорти, де значний пасажиропотік, де невеликий – аеропорти все роблять самостійно", – сказала вона.
Коршук розповів про роботу щодо імплементації угоди про спільний авіапростір ЄС та України: "Прописувався наступний механізм - Україна відповідно до додатка №1 виконує ті чи інші умови, декларує, що завдання виконано. Після цього Європейська комісія робить аудит на предмет відповідності нових нормативно- правових актів європейським стандартам і приймається рішення, що перший перехідний етап закінчено та переходимо до наступного етапу", - сказав він.
Угодою передбачено створення комітету з вирішення питань, що виникли: "Перше завдання, яке вирішуватиме комітет – переглядати додаток №1 та перелік нормативно-правових актів, зазначених у парафованій угоді. Спільний комітет розпочне роботу з аналізу додатка №1, де є перелік нормативно правових актів, які мають бути запроваджені та інкорпоровані до законодавства України", - сказав він.
Головним завданням української сторони в комітеті він назвав захист національних інтересів і наголосив, що Україна має зберегти за собою право сертифікації авіатехніки: "Продовжуються спроби EASA (Європейське агентство з безпеки польотів) спонукати нас піти шляхом делегування сертифікації авіатехніки в EASA. Ми не повинні ставити під сумнів, що Україна – це держава-виробник, яка дає сертифікати і має це залишити за собою, доки у нас у країні є авіаційна промисловість", - наголосив він.
Наприкінці 2017 року Мінінфраструктури повідомило, що планує запровадити Європейську директиву щодо аеропортових зборів, яка передбачає, що аеропорти з пасажиропотоком до 5 млн осіб на рік самостійно встановлюватимуть ставки аеропортових зборів.
Процес створення спільного авіапростору України та ЄС розпочався 1999 року. У жовтні 2013 року текст угоди було погоджено, однак через зовнішньополітичні умови підписання було відкладено на невизначений термін. У 2014 ЄС відклав підписання угоди про спільний авіапростір з Україною, оскільки не були узгоджені позиції Іспанії та Великобританії щодо формулювання статті про територіальне застосування у частині Гібралтару.