Необанки (онлайн, віртуальні банки) впевнено завойовують ринок України. Завдяки своїй технологічності, зручності, відсутності бюрократизму вони користуються заслуженою популярністю в українських користувачів. Один з найуспішніших прикладів такої фінустанови, що динамічно розвивається – sportbank, яким керують Никита Ізмайлов і Сергій Тігіпко. Очевидно, одним із секретів успіху sportbank стала синергія молодості та активності Ізмайлова та колосального досвіду Тігіпка.
На сьогодні sportbank залучив майже 500 тисяч клієнтів. І, за словами Никити Ізмайлова, на цей момент потенціал використано лише на 30%. Банк входить до структури Фонду №1 Ізмайлова, який спеціалізується на інвестиціях у технологічні стартапи.
Никита Ізмайлов розпочинав свою кар'єру в KPMG, після чого став CFO беттингової компанії Parimatch. Його інтереси як інвестора не обмежуються sportbank: крім необанку, до портфеля Фонду N1 входять платіжна система Asquad, стартап з технологією Tap to phone Transenix та інші фінтех-проекти.
Таскомбанк Сергія Тігіпка давно планував стати платформою для одного з необанків, а Никиту Ізмайлова приваблювала експертність та великий банківський досвід Тігіпка – стартапери давно шукали такого серйозного авторитетного партнера. Щільне співробітництво двох фінустанов почалося влітку 2020 року. І вже у грудні були випущені перші карти.
sportbank переважно спеціалізується на випуску кредиток. Пільговий період – до 4 місяців, одна з найкращих пропозицій на ринку.
Фішка sportbank – щомісяця тут запускаються нові сервіси, кожен з яких перед запуском моніториться і тестується. Партнерство Никити Ізмайлова та Сергія Тігіпка явно вийшло вдалим. Обидва партнери беруть активну участь у проекті. Тігіпко особисто проводить наради з командою sportbank.
Донька Сергія Тігіпка Анна Тігіпко запустила свій необанк – izibank. Вона визнає, що конкуруючий sportbank відрізняється від інших гравців ринку тим, що чітко обрав нішу. Своєю чергою, Никита Ізмайлов вважає izibank конкурентом, але жодних "образ" на Таскомбанк у них немає: на думку Ізмайлова, платформа дає обом необанкам однаковий доступ до ресурсів, нікому не надаючи переваги. Тож конкуренція між ними – чесна та прозора.
В результаті грамотної стратегії та успішного партнерства sportbank процвітає: всі заявлені плани виконуються, а частка невиплачених кредитів не перевищує планових 10%. Тим більше, що в необанку розробили ефективний механізм попередження таких неприємностей: тричі на місяць клієнт банку отримує повідомлення про суму, яку необхідно заплатити, та способи оплати.
На цей час Никита Ізмайлов оцінює sportbank в $60 млн. Їхнім стартапом, що успішно розвивається, вже зацікавилися закордонні інвестори: мільярдер з Ізраїлю Тедді Саггі пропонував $35 млн за контрольну частку в банку. Проте засновники sportbank поки що не поспішають нічого продавати. По-перше, є домовленості з Тігіпком не укладати жодних угод, поки бізнес не почне приносити стійкий прибуток, по-друге, просто продати контрольний пакет – це занадто дрібно для амбітного Ізмайлова.
А амбіції у засновників sportbank справді серйозні. У найближчих планах – завоювати мільйон клієнтів та вийти у банки-лідери у спортивній екосистемі. Особливо цікаві для засновників sportbank кіберспортивні заходи, трансляції яких дивляться мільйони глядачів. Адже ці вболівальники – потенційні клієнти їхнього банку. І Никита Ізмайлов готовий надати платіжну інфраструктуру для заходів, яка буде цікавою як для організаторів, так і для кіберспортсменів та вболівальників.