RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

21 листопада

Всі новини

Шлях до дефолту перевізника: у ЗМІ розповіли про наслідки скандального тендера "Укрзалізниці"

Управління коштами в "Укрзалізниці" залишається під непрозорим контролем чиновників Міністерства інфраструктури. Перевірки перевізника, проведені Держаудитслужбою, виявили порушень майже на 12 млрд грн, при цьому УЗ готується до суперечливого тендеру на закупівлю коліс для вагонів і бандажів на 2,4 млрд грн, яка може дати початок дефолту перевізника.

Про це повідомляє UBR.

Так, два тендери - на поставку 54861 шт суцільнокатаних коліс (на 1,9 млрд грн) і на поставку 20400 шт бандажів - ободів на колеса (на 505 млн грн) - були оголошені в кінці травня "Центром забезпечення виробництва" УЗ. Поставки передбачається здійснити до 31 грудня 2022 року - мова йде про контракт майже на 2,5 року. Журналісти уточнюють, що такої кількості деталей вистачить на більш ніж 9 тис вагонів, при цьому на підготовку документації зацікавленим сторонам виділено часу до 9 липня. Журналісти вважають, що обсяг партії і терміни можуть говорити про корупційну складову угоди.

В матеріалі наголошується, що в Україні немає виробництв, здатних випустити настільки велику партію вагонів, а в.о. голови правління УЗ Іван Юрик вказав, що доцільності у масштабній закупівлі коліс немає, оскільки УЗ не планує нарощувати будівництво вагонів.

Журналісти припускають, що тендери УЗ на закупівлю коліс і бандажів можуть бути спробою Мінінфраструктури виручити "Інтерпайп" в ситуації, коли Росія оголосила про введення мит в розмірі 34% на українські залізничні колеса, які виробляє компанія Віктора Пінчука.

В умовах поточної ціни в тендері УЗ для "Інтерпайпу" закладена величезна рентабельність при реалізації коліс - понад 100% (35976 грн за одне суцільнокатані колеса - т.зв. максимально можлива середня ціна для даного тендеру). Така ситуація має зацікавити АМКУ, вважають експерти ринку.

"Інтерпайп" - єдиний в Україні виробник залізничних коліс (брендом KLW). Вироблені компанією колеса пріоритетно прямували на експорт, для УЗ ця продукція продавалася за залишковим принципом.

Восени 2020 року відбудеться сертифікація продукція казахстанського ТОО "Проммашкомплект", після чого ціна на суцільнокатані колеса в Україні істотно знизиться. Тому аналітики не бачать сенсу в підписанні контакту на закупівлю коліс за вкрай високими цінами і фіксації цих цін на 2,5 року.

Як нагадують у виданні, в 2015 році УЗ оголошувала технічний дефолт, а в квітні Владислав Криклій допускав можливість його повторення - обсяг невиконаних зобов'язань перевізника перевищив 15 млрд грн.