RU  UA  EN

Пʼятниця, 10 травня
  • НБУ:USD 39.35
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.35
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

10 травня

9 травня

Всі новини

ЗМІ розповіли про відродження одеських буксирних схем під міжнародним брендом в порту Південний

У найбільшому порту України "Південному" "відроджують схему оренди державних буксирів приватною компанією за заниженою вартістю. Збиток для двох держпідприємств, які працюють в порту, може скласти понад $20 млн на рік - повідомляє "Народна правда".

"Приватна буксирна компанія P&O Maritime Україна, що здійснює буксирні проводки практично 80% судів, які заходять в порт Південний має один власний буксир в акваторії порту. Відсутні потужності приватники компенсують, орендуючи буксири у ДП "Морський торговельний порт Південний" і "Укртранснафта".

"Оренда здійснюється на погодинній основі на свідомо невигідних для держпідприємств умовах. P&O Maritime Україна по суті виступає посередником або компанією прокладкою - між судновласником і держпідприємствами. При цьому отримує від агента судновласника за буксирне забезпечення судна класу панамакс близько $30 тис, а за використання державних буксирів платить ДП МТП Південний і Укртранснафті не більше $5 тис. Фактично позбавляючи держпідприємства $25 тис на кожному суднозаході. Більш того, якщо мова йде про більш великі суда класу кейпсайз, які активно обробляються в порту Південний, то вартість буксирного супроводження збільшується в 2-3 рази", - йдеться в матеріалі.

Автори статті уточнюють, що на регулярній основі замовлення для приватників активно обслуговують державні буксири "Євген Яковцев", "Володимир Іванов", "Львів" і "Укртранснафта". Про це свідчать дані відкритої системи MarineTraffic. За орієнтовними розрахунками погодинна оренда держбуксирів протягом року може позбавити держпідприємства більш ніж $20 млн.

"Примітно, що P&O Maritime Україна активно позиціонує себе як дочірнє підприємство міжнародної компанії P&O Maritime входить в структуру DP World з Об'єднаних арабських еміратів. Поява компанії на буксирному ринку України в 2018 супроводжувалося масштабною піар-кампанією щодо зарубіжних інвестицій в буксирний флот. Проте зараз вона намагається заробляти прибуток для своїх власників за рахунок держпідприємств", - йдеться в матеріалі.

Як пише "Народна правда", до недавнього часу аналогічна буксирна схема "діяла в Одеському порту і була ліквідована лише в цьому році. Тоді своїх посад позбулися директор ДП "Одеський морський торговельний порт"та начальник Одеської філії АМПУ".