RU  UA  EN

Четвер, 9 травня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

9 травня

Всі новини

Мільярдний збиток "Украероруху" пояснюється непрофесійним керівництвом - звіт

Збитки "Украероруху" в 2020 склали понад 1 млрд гривень. Підприємство скоротило витрати на персонал, фінансування проектів, не економлячи при цьому на зарплатах керівництва.

Про це повідомляється у звіті експертної організації StateWatch, яка проаналізувала виконання показників фінансового плану підприємства за 9 місяців 2020.

У звіті акцентується увага, що збитки ДП "Украерорух" фіксуються другий рік поспіль, а отже, списувати занепад виключно на пандемію COVID-19 - необ'єктивно.

Реальних причин кризового стану ДП експерти StateWatch бачать кілька: нарахування дебіторської заборгованості на суму 1,3 млрд грн з боку приватної авіакомпанії "Міжнародні авіалінії України" і відсутність практичних кроків з боку адміністрації підприємства щодо вирішення цієї проблеми. А також - відсутність повноцінного професійного керівника в "Украерорусі".

"З жовтня 2019 підприємство не має повноцінного керівника. Відомством керує виконуючий обов'язки директора Андрій Ярмак", - сказано в звіті.

Ярмаку колектив "Украерорух" висловив недовіру із формулюванням "через неефективність керівництва підприємством і відсутності професіоналізму". Відповідне рішення опубліковано в Telegram-каналі "Украероруху".

Крім того, профспілка підприємства більше року вимагає від Міністерства інфраструктури України призначити і провести відкритий конкурс на заміщення посади директора. Ці вимоги з боку міністра Владислава Криклій залишаються проігнорованими.

У конфлікт втрутилася Верховна Рада. На наступному засіданні транспортного комітету, 3 березня, депутати планують розглянути питання незаконності призначення Ярмака на посаду в.о. керівника "Украероруху" та критичні наслідки його правління.

"Завтра у нас засідання Комітету (транспортного), де має бути представлений звіт міністра Криклій щодо роботи МІУ і підзвітних відомству підприємств. У нас вже пройшли підкомітети, і питання авіаційної галузі - стоїть на ключовому місці. Будемо питати і про "Украерорух" щодо всіх фінансових проблем, в тому числі, і призначення керівника. Це питання до речі не раз піднімалося, але як бачите, міністерство інфраструктури - не діє", -повідомив член транспортного комітету, нардеп Микола Величкович.

Підстави вважати, що Ярмак призначений незаконно в тому, що він не має мінімально необхідного досвіду роботи на керівних посадах. Згідно із законодавством, цей термін має складати не менше 5 років, в той час, як у Ярмака такого досвіду - менше року. Питання про причини, за якими міністр Криклій пішов при призначенні в.о. директора "Украероруху" на перевищення службових повноважень і ймовірно посадовий злочин, профільний комітет ВР також має намір досконально вивчити.

Раніше парламент прийняв законопроект про відновлення конкурсів на керівні посади державних підприємств. Документ все ще знаходиться на підпису у президента.