Вантажівкам та іншим транспортним засобам, які прямують перевантаженими на українських дорогах, відтепер неможливо буде сховатися від систем автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю (WIM).
На цьому наголосив у Facebook заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
З 1 жовтня в Україні повноцінно запрацювала автоматична фіксація порушень габаритно-вагового контролю з допомогою майданчиків зважування-в-русі. Це, зокрема, допоможе вберегти від руйнування дороги, які масово ремонтують за програмою президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".
"Чи можна сховатися від системи? Ні. Хіба що об’їжджаючи станції контролю, і до цього ми теж готуємось. Втім, за рік майданчики запрацюють по всій Україні. Наразі ж повноцінно функціонують та збирають дані 52 WIM-комплексів по всій країні. До кінця року їх кількість буде подвоєна. Кінцева мета – покрити станціями головні транспортні артерії країни", - наголосив Мустафа Найєм.
За його словами, руйнівний вплив на дорогу навіть від 25% перевантаження збільшується в три рази і дорівнює руху 70,5 тисяч автомобілів. Кожен п’ятий кілометр зруйнованих доріг – це наслідок саме перевищенням допустимих вагових норм.
Штрафи за порушення встановлених габаритно-вагових норм тепер значно підвищено у залежності від розміру перевантаження: від 5% до 10% - 8 500 грн, від 10% до 20% - 17 000 грн, від 20% до 30 % - 34 000 грн, понад 30% - 51 000 грн. Відповідальність будуть нести однаково як перевізник, так і вантажовідправник. Саме відправник вантажу є першою ланкою перевезень.
Система WIM (Weigh-in-Motion) аналізує параметри вантажівки та надсилає дані про порушення в Центр обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті. Після перевірки даних інспектор формує постанову про штраф та накладає електронний підпис, а постанова з реквізитами на сплату автоматично надсилається порушникові.
За словами заступника міністра інфраструктури, системи автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю вже повноцінно працюють на дорогах "Великого будівництва".
"Символічно, що перший автоматичний штраф за перевантаження одразу максимальний – 51 тис грн. Вантажівка рухалась з перевищенням допустимої норми маси на вісь 39%. Це вкотре доводить, що функція контролю - ключова у питанні збереження об’єктів "Великого будівництва", - зазначив Мустафа Найєм.
Він додав, що запуск системи автоматичної фіксації порушень габаритно-вагового контролю – один з перших кроків реформування Укртрансбезпеки. У понеділок команда МІУ планує презентувати нове бачення служби та її функцій.
Нагадаємо, у 2021 році в рамках програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво" планують відремонтувати та реконструювати 4,5 тисячі кілометрів державних доріг та 2 тисячі кілометрів місцевих.