RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Бізнес

Новини

2 листопада

1 листопада

Всі новини

Оновлення рухомого складу збереже українське вагонобудування та зменшить аварійність - ЗМІ

Оновлення вантажного рухомого складу залізниці дозволить реанімувати українську вагонобудівну галузь і суттєво скоротить кількість аварій на "Укрзалізниці".

Про це йдеться у статті "Останній шанс вагонобудівників: що може допомогти реанімувати цілу галузь" на порталі Delo.ua.

Цього року інциденти на залізниці в Україні почастішали - за словами генерального директора "Азовмашу" Андрія Малюги, це відбувається головним чином через зношеність вантажного рухомого складу, і окрім зареєстрованих подій необхідно враховувати й аварії, які не трапилися. Як пояснює директор Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислав Дубров, щодня відбувається безліч т.зв. "попередніх випадків", коли працівники залізниці встигають виявити поломку до того, як вона призведе до аварії.

На початку жовтня Міністерство інфраструктури запропонувало скоротити терміни експлуатації старих та аварійних вагонів – ініціювало оновлення вагонного парку в Україні. Так, напіввагони з нормативним терміном експлуатації 22 роки мають гранично допустимий термін – 44 роки. Тобто після ремонту термін експлуатації можна продовжити у 2 рази. Таким чином, сьогодні в Україні піввагони можна використати цілих 44 роки з моменту виробництва. Внаслідок цієї ініціативи у найближчі 7 років мають списати близько 57 тис. зношених вагонів та замінити їх на 46 тис. нових вагонів, збудованих в Україні.

За словами Валерія Лаптєва, директора з продажу Краматорського металопрокатного заводу, план дій Мінінфраструктури обговорюють в уряді позаминулого року. Хоча на сьогодні це єдиний варіант розв'язати проблему з оновленням рухомого складу, і процес мав розпочатися ще кілька років тому.

Михайло Ромашко, директор заводу з виробництва вагонних осей у Кам'янському, стверджує, що запуск програми дозволить вирішити важливе питання – реанімувати українське вагонобудування, яке останніми роками практично не працює.

"Якщо поділити на 7 років, то кількість вагонів, які треба збудувати, якщо парк почнуть оновлювати, це не те щоб забезпечити достатнє навантаження для українських виробників, але дозволить забезпечити людей роботою, отримати кошти на модернізацію виробництва, причому не лише для вагонобудівників, але і для суміжних галузей", - йдеться у матеріалі.

На думку Ростислава Дуброва, залишилося мало часу, щоби зберегти галузь вагонобудування в Україні.

"Навіть ті оцінки ринку, в яких говорять про скорочення виробництва на 60-70%, не показують, наскільки важка ситуація в цій галузі. І якщо у 2012 році підприємства виробляли десятки тисяч вагонів, то сьогодні йдеться про тисячі", - вважають експерти.

Якщо галузь вагонобудування не перезапустити, то говорити про вітчизняні вагони не доведеться, а єдиною можливістю оновлювати парк буде закупівля вагонів у Росії чи інших іноземних виробників, йдеться у матеріалі.