RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Бізнес

Новини

22 грудня

21 грудня

20 грудня

Всі новини

ЗМІ розповіли про схеми з вагонами, які впроваджують нові члени правління УЗ

Недавно призначені члени правління "Укрзалізниці", і оточення її керівника Олександра Камишина впроваджують схему перерозподілу коштів на оновлення парку пасажирських вагонів між "своїми" компаніями - за такою схемою намагаються провести реконструкцію старих вагонів, з яких зроблять нові "капсульні", концепт яких був презентовано влітку 2021 року.

Про це пише видання Delo.ua.

Перший концепт вагонів був представлений ТОВ "НВО "Ріст" (Вольнянськ, Запорізька область), яке фігурувало у скандалах з здешевленням та поставками неякісної продукції, що могло поставити під загрозу життю та здоров'ю пасажирів. Як пише ЗМІ, керівництво філії УЗ "Пасажирська компанія" вирішило уникнути тендеру в Prozorro, і послугу з реконструкції вагонів у "капсульні" вирішили замовляти нібито біля власних заводів УЗ, і нібито вагони готові.

"Замість того, щоб замовити всі роботи на зрозумілому підприємстві, проводяться закупівлі окремо кожного елемента - вікон, дверей, електроніки, і потім все це збирається в депо мало не в "гаражному" режимі... Формально це "презентуватимуть" як продукцію ремонтних заводів" УЗ, хоч вони взагалі не атестовані для реконструкції пасажирських вагонів", - йдеться у матеріалі.

За словами джерела, експериментальні вагони, які не пройшли сертифікації, збираються поставляти на склади, щоб "швидше виконати доручення президента". За схемами стоять кілька членів правління та люди з оточення Олександра Камишина: "Питання закупівлі та ремонту пасажирських вагонів курирує в.о. глави "Пасажирської компанії" та член правління УЗ Олександр Перцовський, фігурант численних розслідувань про сумнівні закупівлі та розтрату грошей компанії", - йдеться у статті.

Другий чиновник, якого називають координатором проекту – новий член правління УЗ Євген Шрамко. Він до 2016 року працював на Запоріжсталі Ахметова (в його структурах працював і Камишин), а до кінця 2021 - був гендиректором "Запорізького ливарно-механічного заводу". За даними видання, діяльністю із заміни кадрів у заводах та переведенням закупівель займається радник Камишина Дмитро Димитрієнко, який був бенефіціаром "Новогорлівського машинобудівного заводу" в ОРДЛО. До 2014 року завод Димитрієнко приватизував, будучи керівником ДП. Після його призначення у Дніпро з'явилися свідоцтва про тиск на завод з метою перевести його на співпрацю з підприємствами з ОРДЛО та для розірвання контрактів зі старими постачальниками. Також писали про затримки із виконанням контрактів. У лютому 2021 СБУ оголосила колишньому в. о. гендиректора заводу підозру у розтраті грошей УЗ та ухилянні від сплати податків. Збитки УЗ від залучення сумнівних підрядників склали понад 58 млн грн, держава недоотримала понад 6 млн грн податків.

Як пише Delo, на заводах призначено "кураторів" з оточення Димитрієнка - його бізнес-партнера по горлівському проекту Леоніда Цоя, Павла Чередника, колишнього комерційного директора ДТРЗ.

Видання передбачає, що окрім програми "капсульних" вагонів через схеми та "смотрящих", під загрозою реалізації опинилися й інші "вагоноремонтні" ініціативи - програма обладнання інклюзивних вагонів, яку курує дружина президента Олена Зеленська, проект будівництва міських експрес-поїздів для приміського транспорту.