RU  UA

Четвер, 25 квітня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

25 квітня

24 квітня

Всі новини

Підвищення "Укрзалізницею" тарифів на вантажоперевезення призведе до чергового витка інфляції - експерт

Замість реформування вкрай неефективної і корумпованої державної монополії "УкрзалізницІ" йде лобіювання підвищення тарифів на вантажні перевезення.

Таку думку висловив економіст, експерт-аналітик Борис Кушнірук на своїй сторінці в мережі Facebook.

"Розмови про реформування цього вкрай неефективного, непрозорого, вкрай корумпованого монстра вже остаточно стихли. Але замість цього компанія практично щорічно лобіює істотне підвищення тарифів на вантажні перевезення. Зараз в Міністерстві інфраструктури України розглядається проект наказу, згідно з яким планується значне підвищення тарифів на перевезення в межах Україна порожніх вагонів з-під вантажів 1-го класу та щебеню (+95%) і 2-го класу (+28%)", - зазначив Борис Кушнірук.

За його даними, сукупні витрати українських підприємств на залізничні вантажоперевезення в зв'язку з новими тарифами виростуть на 11%, або на 440 млн. грн. в місяць. У розрахунку на рік витрати компаній збільшаться на 5,3 млрд. грн.

Таклж експерт упевнений, що будь-яке підвищення тарифів монополістами породжує ланцюг проблем, особливо - розкручування маховика інфляції.

"З одного боку, зростають витрати виробників, які змушені перекладати свої витрати на споживачів своєї продукції. Що розкручує маховик інфляції спочатку в промисловості, а потім переходить на споживчу інфляцію", - вважає експерт.

Кушнірук наголосив, що підвищення тарифів монополістами призводить до того, що товари, які виробляються споживачами товарів і послуг монополістів, стають дорожчими, а тому менш конкурентоспроможними як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.

"А це, в свою чергу, призводить до того, що товари і послуги монополістів починають менше купувати. Що породжує зниження доходів монополіста і, відповідно, його збитковість на тлі його значних умовно-постійних витрат. І після цього все починається спочатку - монополіст вимагає нового підвищення цін і тарифів на свої товари і послуги", - впевнений Борис Кушнірук.

Як раніше повідомлялося, за даними ДП "Укрпромзовнішекспертиза", тарифна політика залізничного держмонополіста ПАТ "Укрзалізниця" вже привела до зниження конкурентоспроможності національних виробників на експортних ринках.

Керівники профільних промислових асоціацій направили лист прем'єр-міністрові Володимиру Гройсману, першому віце-прем'єру - міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, віце-прем'єру Володимиру Кістіону, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну і главі "Укрзалізниці" Євгену Кравцову, в якому закликали відмовитися від реалізації проекту наказу Мінфінфраструктури від 13 липня 2018 року про зростанні порожнього тарифу. На думку асоціацій, безпідставне підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів "Укрзалізниці" коштувало українській промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд грн. додатково.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Економіка та фінанси
Теги: