Німеччина зіткнулася з дилемою у сфері внутрішньої безпеки: конституційні гарантії, спрямовані на запобігання повторенню нацистського минулого, обмежують здатність військових (Бундесверу) захищати країну від вторгнень дронів, які, ймовірно, є частиною ескалаційної кампанії Кремля. Про це пише Politico.

Німецька конституція, прийнята після Другої світової війни, прямо забороняє Бундесверу відігравати ключову роль у внутрішній безпеці. Це було зроблено, щоб запобігти зловживанню військовою силою у внутрішній політиці, як це робили нацисти.

Через ці правила військові не можуть просто збивати дрони у внутрішньому повітряному просторі, оскільки вторгнення дронів наразі не кваліфікуються юристами як достатньо серйозні атаки, що вимагають військового втручання. Згідно з чинним законодавством, Бундесвер може збивати дрони лише над військовими базами.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Нам потрібно внести зміни до законів, щоб єдині, хто може цим займатися, — а саме Бундесвер, — також мали на це повноваження", — заявив Томас Рьовекамп, голова комітету з питань оборони Бундестагу.

Хоча німецька поліція і має право збивати такі дрони, у неї немає технічних можливостей для цього. За словами Рьовекампа, Федеральна поліція, а також майже всі земельні поліцейські сили, наразі не мають жодних можливостей для захисту від дронів. Водночас військові мають більше технічних можливостей, але їм заважає діяти закон, створений з історичних міркувань.

Наразі Бундесвер може надавати лише "адміністративну допомогу" у захисті від дронів — наприклад, допомагати ідентифікувати дрони та передавати інформацію, як це сталося нещодавно, коли дрони фіксували над аеропортом Мюнхена.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

"Світ змінився, і більше немає ніякої різниці між внутрішньою та зовнішньою безпекою ніде. Заглядаючи в майбутнє, ми повинні адаптувати наші Конституційні положення до реальності", — сказав Рьовекамп.

Днями Reuters писало, що Німеччина надасть поліції повноваження збивати несанкціоновані безпілотники, подібні до тих, що порушували роботу аеропортів по всій Європі останні тижні. Станом на 8 жовтня новий законопроєкт був узгоджений Кабінетом міністрів.