За час реалізації проекту "Велике будівництво" в частині будівництва автодоріг українці отримали новий підхід до роботи з дорожніми проектами: автомагістралі стали безпечніше, довговічніше, а також дешевше.
Про це йдеться в повідомленні "Укравтодору" за підсумками заходу "Мережа: форум дорожньої галузі".
У відомстві нагадали, що в 2020 побудовано 3900 км доріг державного значення, 85 штучних споруд. При цьому 1 км дороги в 2020 коштує дешевше, ніж в 2019: "З огляду на факт виконання робіт, то в 2019 за 21,2 млрд грн ми отримали 847 км доріг. Середня вартість 1 км в 2019 - 25,1 млн грн. У 2020 за 81 млрд грн ми отримали 3926 км доріг (сума включає оновлення 100 мостів, пристрій 25 майданчиків зважування-в-русі). Середня вартість 1 км в 2020 - 20,6 млн грн. Цього року 1 км дешевше на 4,5 млн грн ", - йдеться в повідомленні.
За інформацією відомства, економію можна побачити, порівнюючи ремонти на одній і тій же дорозі на різних ділянках в різні роки: "Ілюстративний приклад дорога М-12 Стрий - Тернопіль - Кропивницький - Знам'янка. Один з основних об'єктів 2018 і 2019, масштабно оновлюємо і цього року... Падіння ціни в 2020 коливається від 6,5 до понад 10 млн грн на км", - відзначили в "Укравтодорі".
"У цьому році ми оновлюємо цілі маршрути, а не ділянки. Оновлено 10% мережі державних доріг. Це 216 км дороги Київ - Харків, понад 125 км дороги до Станиці Луганській від Сєверодонецька, 92,5 км дороги від Дніпра до Миколаєва, більше 100 км від Кропивницького до Запоріжжя, майже 135 км від Мукачева до Львова. Завершено 28 з 30 запланованих обходів міст", - прокоментував глава "Укравтодору" Олександр Кубраков.
Дороги стали якісніше та безпечніше. "90% проектів року - з дорожньої основою. Вона забезпечує довговічність експлуатації дорожнього покриття. Цього показника вдалося досягти за рахунок поточного середнього ремонту, де основа посилювалася на 81,2% проектів (для порівняння - в 2018 таких проектів тільки 45,6%, а в 2019 - 52,7%)", - наголошується в повідомленні.
Також в 2020 в рази збільшилися обсяги пристрої освітлення (78,8 км в 2019 проти 619 км в 2020), бар'єрної огорожі (263 тис погонних метрів в 2019 проти 515 тис в 2020), тротуарів (43,5 тис в 2019 проти 206 тис в 2020). Менше дороги обходяться і платникам податків.
"Економія на торгах виросла до 7,8% (середня економія за останні 5 років - 6,2%). Командою Укравтодору проведено величезну роботу, щоб зрізати вартість проектів до того, як вони будуть закуповуватися через Prozorro. Такі інструменти як експертиза проектів, розгляд на V секції, ми використовували по максимуму. Якщо в 2018 і 2019 подібну оцінку проходили вибірково проекти нового будівництва, реконструкції та капремонту і дуже рідко - поточного середнього ремонту, то в 2020 ми зробили ці заходи обов'язковими для всіх проектів", - відзначається в коментарі.
Раніше в Facebook глава "Укравтодору" Олександр Кубраков зазначив, що "Велике будівництво" - найефективніший спосіб боротьби з коронакризою. За даними макроекономічного аналізу та прогнозування Ukrainian Economic Outlook, якби не будівництво доріг, то падіння ВВП України в 4 кварталі склало б не 3,7%, а 11%.