RU  UA

Неділя, 16 червня
  • НБУ:USD 40.40
  • НБУ:EUR 43.30
НБУ:USD  40.40
Місто

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

15 червня

Всі новини

Коли в Святошин провели трамвай: в мережі згадали знакове фото

Святошинська трамвайна гілка була збудована понад 100 років тому як маршрут зі столиці до передмістя, за століття вона пережила перехід із кінної тяги на електрифікацію, дві світові війни та була успішно відновлена після них, зрештою приєднавшись до Київського трамваю.

Тематична сторінка в Facebook "Клуб Корінного Киянина" опублікувала знімок святошинського трамвая незадовго після його створення на початку XX століття.

Читайте також: Кінні, парові й електричні: в мережі показали архівні фото київських трамваїв

Як і багато інших трамвайних колій, побудованих до приходу більшовиків, Святошинська була побудова з ініціативи приватної особи, а конкретніше підприємця Олександра Кумбарі. Кінна тяга повинна була рухати вагони по одноколійній лінії завдовжки 9,5 версти, від Тріумфальних воріт до Святошина, що тоді був заміським дачним поселенням. До того, 1998 Кумбарі продав концесію на будівництво німецькому акціонерному товариству "В. Ламаєр і Ко". Вже навесні 1900 року цією лінією відкрили рух трамваїв, а вже 1901 її електрифікували, при цьому не пошкодувавши фінансування на забезпечення. До Святошинського депо належало 11 моторних й 14 механічних вагонів, а також там були власні ремонтні майстерні й парова електростанція.

Фото: "Клуб Корінного Киянина"

Фото: З відкритих джерел

Фото: "Клуб Корінного Киянина"

Та вже 1914 року почалася війна і Святошинський трамвай вилучили у "В. Ламаєр і Ко" на користь Київського земства. В період громадянської війни йому теж знайшли застосування — трамвай використовувався для обслуговування фронту й декілька раз навіть перевозив військо.

Та в червні 1920 році, внаслідок спалення польськими військами двох мостів через Дніпро, йому все-таки довелося припинити свою роботу. На невеликі дистанції маршрути відновилися у вересні, повний маршрут вдалося запустити аж в 1923. В той самий час колії було перешито під стандартну для Києва ширину 1524 мм й Святошинський трамвай об'єднали з Київським.

Раніше "Апостроф" показав, як виглядав район Оперного театру 100 років назад.

  • Вас також може зацікавити:

Як виглядав київський Поділ 130 років тому: в мережі показали цікаве фото

Мав особливу атмосферу: фото Андріївського узвозу в Києві в 1970-80-ті роки

Улюблене місце відпочинку киян: як змінювалися легендарні фонтани з Майдану Незалежності, фото